Aviseringar
Rensa alla

Hårförlängning clips-on


Ämnesstartare

Tänkte köpa hårförl. (clips-on) och skulle gärna vilja ha lite tips. Ex. vart köper ni det? Billigast, bäst?
Tänker nog skaffa syntetiskt. Ser det synbart plastigt ut?? har hört att det håller mellan 1-3 mån, stämmer det? Jag vill också att det ska se så naturligt ut som möjligt så om någon har stylingstips så skulle det vara bra.
Är det svårt att sätta fast clips-on? Håller det en hel dag, eller lossnar dem?
Sen verkar det ju vara väldigt svårt att hitta EXAKT samma färg som ens egen hårfärg.
Jag tänkte också färga håret brunt, bör man då färga efter eller före för att matcha hårförl. ?


   
Citera

fridaae:

Ser det synbart plastigt ut??

prova. Men du köp 2 paket, så det inte ser så därhemskt tunnt ut :S

fridaae:

Jag tänkte också färga håret brunt, bör man då färga efter eller före för att matcha hårförl. ?

Du lär ju aldrig kunna färga håret samma färg som clips-onen. Bättre o försöka hitta rätt nyans o färga löshåret isf? Om det går med syntet? Bätte o välja en nyans mörkare än det vanliga håret eftersom det ändå ska vara under det riktiga. Ser mest naturligt ut[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa inte syntetiskt, ja det ser plastigt ut och trasslar ihop sig efter en vecka. Håller knappast 1-3 mån.

Köpte mitt äkta hår på Taj Majal, har väll marknadens billigaste priser.

Det är inte svårt att sätta fast clip ons och de sitter som berg.

Gå till Taj Mahal och låt dem välja ut en färg åt dig, de har bra koll på alla sina färger. Jag tycker du ska färga före, kanske ser annorlunda ut på förpackningen och så blir det mörkare än hårförläningen.

Taj Mahals butik ligger på Drottninggatan.. 100 tror jag det var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Om det går med syntet?

Nej det går inte att färga syntet. Det går att färga äkta hår men det är lite på egen risk.

ms_A:

Men du köp 2 paket, så det inte ser så därhemskt tunnt ut :S

1 paket äkta hår skall räcka till en hel hårförläning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäst är att köpa i en affär och inte över internet. finns en jättebra affär nära taj mahal i stockholm, typ om man svänger vänster precis innan. dom säljer äkta hår från Dream Girl, är jättehjälpsamma och det kostar bara 500 kr. 🙂

skaffa äkta! håller typ 1-3 månader som du sa och är ändå billigt.

är jättelätt att sätta dit, och när man väl fått in snitsen så går det på typ 5 min. och det håller hela dagen 🙂 är ganska lätt att hitta en passande färg faktiskt! du borde färga håret först och sen gå och köpa förlängningen tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej[smile], tänkte köpa syntet av den anledningen att jag tycker att det skulle kännas lite konstigt att gå runt med någon annans hår på huvudet... klart dem har tvättat det och så men ändå.
sen så är det ju billigare, men med tanke på att det ´håller kortare så kanske det går jämt ut i slutändan.

om nu äkta hår håller i 6mån så kan jag väl tänka mig att betala 500-700 för det, så då är kanske dream girl mest passande affär

men är fortfarande tveksam till äkta hår.. känns så läskigt... ååååhhhhhhhh beslutsångest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaae:

men är fortfarande tveksam till äkta hår.. känns så läskigt... ååååhhhhhhhh beslutsångest

äh vaddå läskigt, tänk vad mkt äckligt det finns i all mat du äter och allt smink du har på dig [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Lounge fact:

1 paket äkta hår skall räcka till en hel hårförläning.

Ja du, jag har ingen aning för jag använder inte sånt men förflyttar mig till bloggvärlden: Kissie har 2 paket, ser rätt naturligt ut. Paow har ett paket: Ser JÄKLIGT tunnt o risigt ut.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Ja du, jag har ingen aning för jag använder inte sånt men förflyttar mig till bloggvärlden: Kissie har 2 paket, ser rätt naturligt ut. Paow har ett paket: Ser JÄKLIGT tunnt o risigt ut..

menar du syntethår? för jag tycker nästan det blir för mkt hår i den från dreamgirl, men det är äkta hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Paow har ett paket: Ser JÄKLIGT tunnt o risigt ut.. [wink]

POWPAOW!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

POWPAOW!

Älskar Stepbrothers![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

äh vaddå läskigt, tänk vad mkt äckligt det finns i all mat du äter och allt smink du har på dig

sant! men jaa.. får ta och kolla på syntethår, om det är så plastigt som alla påstår.. men säljer dom det på dreamgirl och taj mahal?
Någon som vet taj mahals priser? [smile]

men hur fungerar clipsen förresten?? tycker fortfarande att det verkar jättesvårt att sätta på dem baktill i nacken, man ser ju inget??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Ja du, jag har ingen aning för jag använder inte sånt men förflyttar mig till bloggvärlden: Kissie har 2 paket, ser rätt naturligt ut. Paow har ett paket: Ser JÄKLIGT tunnt o risigt ut.. [wink]

addictive:

för jag tycker nästan det blir för mkt hår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaae:

sant! men jaa.. får ta och kolla på syntethår, om det är så plastigt som alla påstår..

Men det kommer bli slitet inom en vecka?

fridaae:

Någon som vet taj mahals priser? [smile]

Jag köpte mitt äkta hår för 500.


   
SvaraCitera