Aviseringar
Rensa alla

Hårhjälp plz?


Ämnesstartare

Tjena

Jag är en kille på 17 år med långt tjockt hår (strax nedanför axlarna), jag har haft det i ungefär ett, ett och ett halvt år nu. Jag sparar inte längre mitt hår utan klipper av ca 1,5-2 cm var annan månad (har gjort det nu i 5 månader eller så). Dock är mitt hår otroligt torrt och relativt slitet. Eftersom mitt hår är så tjockt och liknar något mego-afro-ifrån-70-talet när jag har tvättat det och det har torkat, så har jag åtminståne 4 dagar i veckan hästsvans.

Eftersom jag är kille och har inte haft långt hår någon längre tid, så kan jag inte mycket om detta, och därför vill gärna ha hjälp, tips, knep och vad helst som kan åtgärda/förbättra min hår kvalité.

Lite fakta som kan vara relevanta:
Tvättar håret 2-3 gånger i veckan (med Head and shoulder 2 in 1, dvs schampo och balsam i ett).
Använder ofta hästsvans (iaf 4 dagar i veckan)
Använder inte gelé, hårmousse, vax, plattång eller något annat.
Har aldrig färgat, blekt håret.
Låter håret lufttorka, efter att ha torkat lite med en handduk.

Jag har ingen aning vad jag ska göra för att fixa mitt hår så det blir bra [sad], plz hjälp mig (och säg inte klipp av det för det gör jag inte, 2 cm i taget räcker fint)...


   
Citera
Ämnesetiketter

Använd produkter anpassat för slitet hår, Nivea har en serie som heter intense repair tror jag och den är iallafall asbra.
Inpackningar är nog lite av ett måste om man har ett slitet hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta använd H&S.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sockerconny:

Sluta använd H&S.

Förslag på ersättande produkter?


   
SvaraCitera

hjälp_nisse:

Förslag på ersättande produkter?

H&S är ett kurshampoo, det vill säga att man ska använda det några gånger och sedan använda ett annat schampo ett tag. H&S Bör bara användas när det behövs. [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera