Aviseringar
Rensa alla

Hårhjälp! Torrt, risigt och frissigt..


Ämnesstartare

Tjoho!
Behöver hjälp med mitt frissiga hår. Jag plattar det rätt ofta, men har bra schampo och balsam som ska skydda, men det är inte nån wow-grej precis. Jag plattar/fönar inte håret utan att ha i mycket värmeskyddsmojs (spray och nån gel från Sachajuan som ska vårda, ge glans och skydda), men ändå så är mitt hår hur frissigt och torrt som helst, främst "i fram" och i topparna. Grejen är att det inte är speciellt slitet, har inte många kluvna toppar och det var inte jättelängesen jag klippte mig, men ändå så ser det så j*vla torrt ut.. Min mamma har likadant hår (rätt tunna hårstrån men håret är tjockt..), så jag antar att jag ärvt det delvis (kallas de typ skandinaviskt hår??), sen vet jag ju att plattången sliter.
Alltså, det är ju slitet, men samtidigt inte (har haft mycket värre då jag plattade utan att ha i nåt).. Det ser mer slitet ut än vad det är, och det är ju inte snyggt direkt.. Det är bara torrt och livlöst liksom.

Jag vill ha en inpackning eller nåt leave-in grejs som verkligen FUNKAR! Något som ger näring, glans och som motverkar "risighet" och "frissighet". Jag är riktigt less på mitt hår, och vill verkligenverkligenverkligen hitta något "wow-medel". Vill känna att det är mjukt ända ut i topparna, och att det inte ser eller känns så slitet. [shake]

Ex. på grejer jag provat är: Toni&Guy's Iron Heat Defence Spray (rätt bra, men det hjälpte inte mot frissigheten), Sachajuan's Straight Out Gel, nån jordgubbsdoftande inpackning från Gunry, Nivea's Intense Repair inpackning (känns bra när jag sköljer ur den, men är ingen skillnad på håret sen) och Herbal Essences inpackning för torrt och slitet hår. + "huskurer" och diverse schampo och balsam. Ingen har funkat riktigt bra.

Jag ska klippa mig snart, men behöver ändå hjälp eftersom det inte riktigt hjälper att bara klippa, som sagt är det bara frissigt, torrt och livlöst och SER mer slitet ut än det är.

Rörigt som vanligt när jag ska förklara nåt, men hoppas att nån vet nån bra hårprodukt eller huskur som kan passa. =) Pris spelar ingen roll, vill ha tips på allt.

Tacksam för svar. [wink]


   
Citera

1. Gå till en frisör och be om att få hjälp om produkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jo.. Ska ju snart klippa mig som sagt, får fråga då, men tänkte om ni här hade nåt tips på nån bra produkt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

www.lockig.se (fungerar lika bra för rakt hår)

Läs, ta till dig, lär, gör om. Sluta torka ut håret för det är då det går år hvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker balsammetoden verkar bra, om det nu vore så att jag kunde fortsätta att platta. (har självlockigt/vågigt hår) Jag tänker inte gå över till att gå runt i lockar, det vägrar jag göra... [shake]

Nån som har mer tips?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avokado


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avokado? Är det bra? [crazy]


   
SvaraCitera

LiiNaWe:

Jag tycker balsammetoden verkar bra, om det nu vore så att jag kunde fortsätta att platta.

Balsammetoden funkar skitbra, använder den själv. Och om du nu nödvändigtvis måste fortsätta platta håret finns det värmeskyddsprodukter som är "tillåtna", men läs ordentligt på hemsidan. Annars är det faktiskt snyggt med lockar [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiiNaWe:

om det nu vore så att jag kunde fortsätta att platta. (har självlockigt/vågigt hår) Jag tänker inte gå över till att gå runt i lockar, det vägrar jag göra... [shake]

Du kan ju platta men det är dumt om du vill ha ett hälsosamt hår. Lockigt hår är toksnyggt [y]


   
SvaraCitera

vad är det här med näring? till hårbottnen? för håret lever ju inte och kan la inte ta upp något? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera