Aviseringar
Rensa alla

Hårhjälp


Ämnesstartare

Hejsan. Jag ber alla om hjälp nu, för jag har panik och vet inte vad jag ska göra med mitt hår. Jag har bestämt mig så mycket så att jag fortfarande vill ha kvar mitt långa hår. Jag har nämligen aldrig vågat klippa av mig det, men sen vet jag inte om jag ska klippa upp mycket igen, eller låta allting växa långt igen, hur luggen ska se ut. Hellugg eller snedlugg eller något annat?

Sedan är ju färgen problem också. För tillfället har jag typ 5 cm mörkblond utväxt, och sedan är det typ rödbrunt och i topparna är det mörkare. Från början hade jag det färgat mörkbrunt. Så nu är frågan om jag ska färga mörkt igen eller försöka få någon form av blont...? Men om man vill ha blont, är det jättesvårt att fixa då? Hur mycket blekning och avfärgning behövs? Jag vill nämligen inte ha håret förstört bara för att jag vill ha ljust.

Jag har typ inte gjort något med mitt hår sedan i februari, för jag har sådan panik inför sommarens student. Det jag gör nu måste jag antagligen lida med till studenten också. Är det jättesvårt att fixa en snygg balfrill om man klipper upp mycket? Snälla, hjälp?!

Jag bifogar bild på mitt hår nu.

tadaaaa.jpg


   
Citera

Om du inte vill förstöra håret, så blek för guds skull inte!
Jag hade mörkbrunt (färgat dessutom, skitsvårt att bli av med) och blekte till blont, körde på en avfärgning och tre blekningar, och efter det så var det fortfarande orangea nyanser kvar och håret var helt förstört. Sliter ju inte lika mycket om du färgar hos frisör, men du kommer nog vara tvungen att klippa topparna en bra bit om du bleker själv.
Tycker det är skit snyggt med långt uppklippt hår, får ju mer volym då.
Blir nog inga problem med "balfrilla" för det. [smile] Uppklippt + snelugg?


   
SvaraCitera

Fint hår


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

sådan panik

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Partycake:

Sliter ju inte lika mycket om du färgar hos frisör, men du kommer nog vara tvungen att klippa topparna en bra bit om du bleker själv.
Tycker det är skit snyggt med långt uppklippt hår, får ju mer volym då.
Blir nog inga problem med "balfrilla" för det. Uppklippt + snelugg?

Det är det jag är rädd för... slutar väl med att jag färgar mörkt igen i alla fall XD.
Uppklippt och snedlugg låter bra. Har haft det innan. Men som du säger gör det ju att man får mer volym, och det gillar jag. Mitt hår är så tungt så som det är nu går det knappt att tupera så att det blir volym ens. Lägger sig ned snabbt...

Nick15:

Fint hår

Tack.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Det är det jag är rädd för... slutar väl med att jag färgar mörkt igen i alla fall XD

Haha ja, för om du har färgat hår blir det skit svårt (!) att få bort det orangea utan att slita sönder hela håret, så då är det nog bättre med mörkt hår. [bigcheers]

PlatonicLove:

Mitt hår är så tungt så som det är nu går det knappt att tupera så att det blir volym ens. Lägger sig ned snabbt...

Kör på uppklippt då, skit snyggt plus mer volym så det blir ju bra på alla sätt och vis [cute]


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Sedan är ju färgen problem också.

Gå till en frisör och gör en avfärgning, det är inte allt för dyrt. Sedan kan du ju bara färga själv efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milsy:

Gå till en frisör och gör en avfärgning, det är inte allt för dyrt. Sedan kan du ju bara färga själv efter det.

Blir det bra resultat på avfärgning? Vad kostar det på ett ungefär att göra det hos frisören?


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Blir det bra resultat på avfärgning? Vad kostar det på ett ungefär att göra det hos frisören?

Avfärgning tar bort all färg du har i håret typ.
Jadu, det beror ju helt på var du bor. Under tusenlappen iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milsy:

Avfärgning tar bort all färg du har i håret typ.

Jo, men blir det varierande resultat liksom? Jag har ju haft färgat typ tre år, men funkar det lika bra ändå? Jag känner mig helt ovetande XD


   
SvaraCitera

Du har sjukt fint hår!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samara:

Du har sjukt fint hår!

Jag skriver för jag vill ha hjälp med håret för att jag tkr det är skabb för tillfället, men jag får kommentarer om att jag har fint hår. Men tack så mycket : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick till frisören och fick det från nästan svart till blont utan att det slet speciellt mycket på håret. Fick inga orangea nyanser heller för den delen. Så mitt förslag är att du går till en frisör om du vill få det gjort! Det är ganska dyrt dock, kostar dryga 1000+ kr hos en riktigt bra frisör. De gör oftast avfärgning, slingning och sedan en avfärgning till.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera