Aviseringar
Rensa alla

Håriga ben o armar


Ämnesstartare

Jag ber om ursäkt för jag skriver jättedålig svenska.

Okej, jag är en asiat (tjej) och jag är född med håriga armar och ben. Ibland när klassen har idrott så har jag på mig ofta kortbyxa men då brukar tjejer i min klass ger mig blicken som jag är på något sätt "äckligt" för jag inte rakar mig.
Jag har inga problem med det alls men jag vill ändå fråga er....Är det så viktigt att man måste raka sig om man är tjej?

(Alla tjejer i min klass är svensk)


   
Citera
Ämnesetiketter

nej, det är inte viktigt


   
SvaraCitera

Om du inte själv känner behovet att raka dig själv så är det inte viktigt, försök att inte tänka så mycket på vad de andra tycker.


   
SvaraCitera

Självklar upp till dig vad du gör med din kropp. Men det vanligaste idag är nog att de flesta tjejer rakar sig. Det kan man tycka vad man vill om. Men självklart ska du respekteras oavsett vad du väljer.


   
SvaraCitera

Om de ser ut son mina ben ja annars nej


   
SvaraCitera

Jag har också håriga ben, men jag är kille:/ alltså riktigt håriga


   
SvaraCitera

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det är mer attraktivt om en tjej har rakade ben


   
SvaraCitera
Haien

Det är normen och anses som du också märkt i många fall äckligt om man inte gör det.


   
SvaraCitera

Det beror väl på hur fjuniga eller håriga armar och ben du har. Lite lätt fjun kanske kan vara sexigt men alltför hårigt är väl enl mig ganska avtändande.  Mycket glad

Mallas-antipervertidos.jpg


   
SvaraCitera