Aviseringar
Rensa alla

hårproblem ;o


Ämnesstartare

bered dig på en låång historia med min dåliga svenska 😀

har värsta stora hårproblemet! för typ ett år sedan färgade jag mitt hår blont, kritvitt rättare sagt, kanske ska säga att jag från början hade en hemsk hårfärg, typ smuts mörkblont. men efter ett tag tröttnade jag på det blonda (det är det blonda ni ser på bilden) och jag gick till frisören för att förska göra det lite mörkare. men det blev värsta floppen. frisör tanten gjorde värsta fula slingorna, det var meningen tt dom skulle bli mörkblonda men dom blev lila, och mitt andra kritvita hår såg nu mera grått ut. det såg hemskt ut och det värsta var att frisör jävlen var nöjd med det. efter det stack jag till åhlens och köpte en ganska mörk brun färg eftersom jag visste att det annars skulle skifta i olika färger (vilket det visade sig göra lite endå) och stack hem och färgade det i ren panik. det blev helt okej och jag lät det vara så eftersom jag inte vågade exprimentera mer.

problemet är att allt detta hände i februari och att jag nu har värsta fula utväxten, jag har också ganska fett hår och nu ser man det feta ennu mer eftersom man ser mitt gamla smuts mörkblonda hår i bottnen. och resten är ganska ljusbrunt nu (eftersom det har blekts av solen) och väldigt slitet och så skiftar det i olika nyanser.
på morgonen innan jag sticker ut sätter jag bara upp håret i en tofs eftersom det ser hemskt ut. jag vågar inte färga det eftersom det kommer bli flopp pga de gamla slingorna och uväxten och jag vill inte klippa det heller för just nu är det precis så att jag får upp det i en tofs. helpp!

värsta biggah problemaaaaah 🙁 någon som har ett förslag iaf? vad skulle du göra om det var din frilla? xd typ aldrig låta det hända eller något liknande va ? -.-


   
Citera
Ämnesetiketter

itstimetorun:

det blev helt okej och jag lät det vara så

[y]

itstimetorun:

problemet är att allt detta hände i februari och att jag nu har värsta fula utväxten

itstimetorun:

och väldigt slitet och så skiftar det i olika nyanser

itstimetorun:

jag vågar inte färga det eftersom det kommer bli flopp pga de gamla slingorna och uväxten

Tona det i nån färg nära din egen [smile]

itstimetorun:

har också ganska fett hår

Tvätta det varannan dag.


   
SvaraCitera

snagga och låt det växa ?


   
SvaraCitera

Bild [bigsmile]


   
SvaraCitera

Färga utväxten i samma färg som resten så allt är likadant, sen sätt igång och färgelifärga hela skiten! [y]


   
SvaraCitera

itstimetorun:

vad skulle du göra om det var din frilla?

Snagga. Och ja, jag är tjej. Grymt sexigt med snaggade tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Tona det i nån färg nära din egen

har inte tänkt på det. men kommer det inte att bli konstigt pga utväxten och de olika nyanserna? som sagt 😀

KannibalKocken:

snagga och låt det växa ?

är för feg för det. desutom vill jag har långt hår xD


   
SvaraCitera

itstimetorun:

är för feg för det. desutom vill jag har långt hår xD

Men kommer det inte att slita på håret som fan ifall du färgar om det igen? Annars kan du ju alltid klippa håret kortare och sedan färga håret.


   
SvaraCitera

Vet ejImage


   
SvaraCitera

itstimetorun:

har inte tänkt på det. men kommer det inte att bli konstigt pga utväxten och de olika nyanserna? som sagt 😀

Nej då.


   
SvaraCitera

Gå bara till en frisör med gott rykte eller till en "kändare" salong. Där har de ofta bra smak och kunskap, jämfört med tantfrissor på by-salongen.


   
SvaraCitera

klipp kort, de e snyggt på tjejer! inte snagg utan bara kort [y]


   
SvaraCitera

Gå till en berömd salong [y] kosta vad det kostar,


   
SvaraCitera

itstimetorun:

värsta biggah problemaaaaah 🙁 någon som har ett förslag iaf? vad skulle du göra om det var din frilla? xd typ aldrig låta det hända eller något liknande va ? -.-

Gå till en bra frisör. Som kan avfärga det o sedan göra en neutral färg på dej. Bättre än att du ska lida, även om det kanske blir dyrt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera