Aviseringar
Rensa alla

Hårspray överallt!


Ämnesstartare

Jag behöver lite hjälp. jag sprayar håret i mitt rum och nu finns det överallt, på min stereo, min dator på alla möbler, mina cdskivor och på allt som ligger framme. När man känner på ytan t ex på ett cdfodral så kan man känna hur den är alldeles sträv av ett lager hårspary och inte sådär slät som ytan på ett cdfodral egentligen är.

vad ska jag göra, har fått torka av allt i rummet, dessutom klibbar massor av damm fast i sparypartiklarna och så stinker det hårspray i hela mitt rum.

jag har vädrat och dammsugit och torkat ...

Ändå använder jag väldigt lite hårspray. Man kan ju inte spray så när heller då blir ju håret alldeles kletigt.

hjälp nån? [rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter

hur fan lyckas du? det är ju bara att spraya mot håret, inte kommer det någon annanstans för mig?


   
SvaraCitera

*Spraya håret i ett annat rum.
*Sluta missa håret.
*Sätt upp en "Spray-hörna" som du alltid står vid.


   
SvaraCitera

går väl bort med vatten.


   
SvaraCitera

Orka använda hårspray när vatten funkar lika bra.


   
SvaraCitera

Spraya håret inne på toaletten

och just ja, rikta behållaren mot huvudet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

hur fan lyckas du? det är ju bara att spraya mot håret, inte kommer det någon annanstans för mig?

Ställ dig i solen och spraya, mot huvudet, så der du hur mycket partiklar som flyger runt i luften efteråt. Även om man siktar mot håret.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sagitta:

Orka använda hårspray när vatten funkar lika bra.

Vatten, hur fungerar det då?


   
SvaraCitera

Jate:

Ställ dig i solen och spraya, mot huvudet, så der du hur mycket partiklar som flyger runt i luften efteråt. Även om man siktar mot håret.

Man står kvar en stund och shejkar på huvudet så allting fastnar i håret. Voila, inget (eller extremt lite) hamnar någon annanstans. Äru noob eller? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Äru noob eller?

Ehm, nej inte precis :S Jag undrade mest vad som fungerade bäst för att få bort den spary som faktiskt kommer utanför, för nåt bli det alltid, om man inte sprayar 1 cm från håret .. vilket inte är så smart ...


   
SvaraCitera

Jate:

Ehm, nej inte precis :S Jag undrade mest vad som fungerade bäst för att få bort den spary som faktiskt kommer utanför, för nåt bli det alltid, om man inte sprayar 1 cm från håret .. vilket inte är så smart ...

Har absolut inga sådana problem själv.
Men, något random rengöringsmedel hjälper väl.
Låter dock som att du har en rätt kass hårspray, vad använder du för någon?


   
SvaraCitera
elinc

spraya nån annan stans. Är det svårt eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Låter dock som att du har en rätt kass hårspray, vad använder du för någon?

Jag hade ett bra spary innan; Proffs, tror jag den heter, flaskan är rosa. Men nu har jag nått hårspay från wella, det är den som stinker överallt :/

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

elinc:

spraya nån annan stans. Är det svårt eller?

Vadå, ute då eller? Min mamma har astma, hellre i mitt rum än att hon kvävs.


   
SvaraCitera
elinc

Jate:

Vadå, ute då eller? Min mamma har astma, hellre i mitt rum än att hon kvävs.

Det är ju förståeligt. Men ja, ute?
Eller så struntar du i sprayen och kanske har i mousse istället? Inte precis samma resultat men..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Det är ju förståeligt. Men ja, ute?
Eller så struntar du i sprayen och kanske har i mousse istället? Inte precis samma resultat men..

Jag kan ju alltid sätta upp en spegel på balkongen .. eller nåt.
Kan ju pröva mousse, men det fungerar ju kanske inte särskilt bra när man lockat håret .. tror jag inte i alla fall.


   
SvaraCitera

Retard


   
SvaraCitera