Aviseringar
Rensa alla

Hårtork xD


Ämnesstartare

Heej
Jag har en skol uppgift tills imorn. Är det någon som vet fakta om hårtork , hur den påverkar milljön , hur den var förut när den skapades och vad som är skillnad på dom nu och förr.
Och vad tycker ni man kan jämföra en hårtork med ?!


   
Citera
Ämnesetiketter

www.google.se

wikipedia


   
SvaraCitera

Skillnaden från nu och förr.. de fungerar bättre nu kanske??? vet ej ...


   
SvaraCitera

piinkygiirl:

Och vad tycker ni man kan jämföra en hårtork med ?!

datorfläkt


   
SvaraCitera

man that's advanced stuff

piinkygiirl:

Och vad tycker ni man kan jämföra en hårtork med ?!

varmluftspistol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har kollat överallt !! Jag smsade till och med 118118 dom svarade inte så bra. Jag måste lämna in den imorn annars får jag ig varning. Jag har skrivit om hur den var nu och förr men jag behöver mer =( Hjälp <33


   
SvaraCitera

Den första elektriska hårtorken lär ha uppfunnits av Alexander F Godefoy. Det var i slutet av 1800-talet. Han utnyttjade dammsugarens utblås för att göra en slags hårtork, men det fanns också fotogendrivna fläktar på 1890-talet som användes som hårtorkar. De första hårtorkarna som man höll i handen kom på 1920-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

najjs , tack så mycket <33 var hittade du om vad han utnyttjade ? jag har typ kollar överalt men inte hittat ngt alls


   
SvaraCitera

http://www.icakuriren.se/Test-Rad/Tester/Test---Harfon/

vet inte om det är så tillförlitlig källa men /care


   
SvaraCitera

http://en.wikipedia.org/wiki/Blowdryer

Lite fakta, dock på engelska, hoppas du kan engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack , men du vet du varför dom blev upphettades mer förut än nu?


   
SvaraCitera

History
# Inspired by the heated exhaust air on a vacuum cleaner, Alexandre F. Godefoy invented the first electric hair dryer in 1890. These devices were large and cumbersome, and didn't become a useful household item until the development of hand-held dryers in the 1920s. Early blow dryers were made of steel, which made them durable but also very heavy.

The 1930s brought about the creation of seated hood dryers, still used in hair salons today. Metal and wood-handled portable designs gave way to lighter plastic models. The 1970s brought about improved safety features to decrease accidents and injuries from electrocution.

Modern blow dryer manufacturers continue to explore new coil materials like ceramic and tourmaline for more effective and efficient blow dryers. New blow dryers come in a variety of speeds, temperatures and durability, offering hair stylists and consumers a wide array of choices to suit their needs.


   
SvaraCitera

nej vet ej


   
SvaraCitera

svårt et var att googla btw


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera