Aviseringar
Rensa alla

Hårvård hjälp


zercko
Ämnesstartare

Om man dricker mängdvis med vatten, blir håret tjockare och friskare då? Är faktiskt mest ute efter tjockare hår :3 Men om det nu hjälper, när börjar det att fungera? Går det fortare om jag halsar i mig typ 10-pet/dygn... Tacksam för andra tips!! 😀
Vill inte få några tips om några vitamin tabletter mm. Utan få det så naturligt som möjligt 🙂


   
Citera

zercko: 10-pet/dygn

Nej. Se bara till att du inte har vätskebrist.
Att dricka 10 PET om dagen skulle antagligen däremot göra dig inkontinent.


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

Myksa:

Nej. Se bara till att du inte har vätskebrist.
Att dricka 10 PET om dagen skulle antagligen däremot göra dig inkontinent.

Överdrifter oss emellan, så har jag hört att man ska dricka väldigt mycket vatten på en dag. Är aldrig törstig så det gör det väl bara jobbigare för mig, men om det skulle hjälpa så kan jag ju give it a try 😀


   
SvaraCitera

om du inte vill ta vitamintabletter: käka saker som innehåller b-vitamin. 


   
SvaraCitera

Va?! Har det man dricker inverkan på hårväxten? Förvånad


   
SvaraCitera

Att dricka vatten är nödvändigt för att alla kroppsfunktioner skall fungera, men likaså är vitaminer och mineraler. Vatten hjälper din kropp ta tillvara på dessa bättre från maten du äter. Vanligen brukar rekommendationen vara 2-3 l vatten om dagen. Detta är inklusive vattnet som finns i din mat.  Dricka shitloads av vatten kan resultera i att hungern dämpas --> äta mindre--> mindre vitaminer--> ledset hår. Plus en massa toalettbesök.

Enkelt sätt att se om man dricker nog är att kolla sitt urin. Är det mörkgult/orange behöver du nog dricka mer. Ljusgult och det är nog ok. Nyttig kost och _tillräckligt_ med vatten bör ta dig rätt långt. Mår kroppen bra syns det.


   
SvaraCitera