Aviseringar
Rensa alla

Hash och intelligenskrävande tankearbete


Ämnesstartare

visst kan det vara så att man klarar vardagen hyffsat och förblir någorlunda normal fast man röker på regelbundet (dock ej om man gör det varje dag). men vad händer med studieförmågan? går det att följa med på lektionerna, lyssna på läraren, klura ut matteuppgifter, skriva uppsatser med "egna reflektioner", plugga för prov osv., när man ständigt har THC i kroppen och knoppen? man är ju alltså drogad i stort sett hela tiden. jag tvivlar starkt på att det finns många som klarar studierna på ett bra sätt samtidigt som de röker på. för att inte tala om att skaffa körkort. att övningsköra när man har ämnet i kroppen, inte bra. så min son kommer inte att få skaffa körkort så länge har håller på. ja, jag är en av de dryga föräldrarna som inte borde blanda sig i. och jag är skitledsen just nu. jag har rökt ca 3-4 gånger när jag var ung men fick bara snedtändning vilket jag är glad för.


   
Citera
Ämnesetiketter

Det beror på individen. Det är helt klart möjligt att klara av skolan fast man röker, kanske tillochmed bättre än om man inte rökte.


   
SvaraCitera

Jag tror det är individuellt, men jag tror också att förmågan att klara av knark av alla de slag är åtminstone delvis genetiskt betingad, därför borde du kanske tänka på att du haft en

meebara:

snedtändning

Vilket kanske tyder på att din son inte kommer klara av haschet i längden.

Jag är dock verkligen inte insatt i ämnet.


   
SvaraCitera

När man är nykter så är man nykter, då spelar det ingen roll vad man hade i sig för en vecka sedan, man pluggar lika bra för det.


   
SvaraCitera

meebara:

man är ju alltså drogad i stort sett hela tiden.

Nej? Ingen är drogad hela tiden.


   
SvaraCitera

En vis man sa till mig en gång att de som snetänder och för alltid blir kvar i en psykos helt enkelt var ostabila och inte särskilt klara i huvudet redan innan de knarkade.
Verkade det inte lite logiskt?


   
SvaraCitera

Dåren:

Verkade det inte lite logiskt?

Förutom att en psykos inte är permanent så stämmer det bra. De som hamnar i psykos mha ett cannabisrus hade gjort det det förr eller senare ändå, sägs det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

När man är nykter så är man nykter, då spelar det ingen roll vad man hade i sig för en vecka sedan, man pluggar lika bra för det.

så fel. man är definitivt påverkad när man har THC i kroppen, fast det inte syns direkt. och fast man inte är hög.


   
SvaraCitera

schism:

De som hamnar i psykos mha ett cannabisrus hade gjort det det förr eller senare ändå, sägs det.

Ja precis. Inte särskilt stabila i huvudet och borde därför ta det försiktigt med godsakerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

En vis man sa till mig en gång att de som snetänder och för alltid blir kvar i en psykos helt enkelt var ostabila och inte särskilt klara i huvudet redan innan de knarkade.

jag har aldrig haft psykiska problem eller varit deprimerad, tvärtom, är rätt så stark som individ. så den vise mannen du lyssnade på hade nog fel. men droger passar mig helt enkelt inte, jag är glad ändå. jag får även en j*a bakfylla av alkohol.


   
SvaraCitera

meebara:

så fel. man är definitivt påverkad när man har THC i kroppen, fast det inte syns direkt. och fast man inte är hög.

Ja, minimala mängder av THC i fettvävnader påverkar verkligen din studieförmåga, det är därför alla studenter jag känner röker på så ofta. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det jag egentligen frågar är hur man påverkas av att kroppen ständigt är fullproppad av THC, vilket det är när man röker regelbundet. jag tror inte en sekund på att det inte skulle ha någon effekt alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

alla studenter jag känner röker på så ofta

och hur går det för dina kompisar i skolan då?


   
SvaraCitera

meebara:

jag har aldrig haft psykiska problem eller varit deprimerad, tvärtom, är rätt så stark som individ. så den vise mannen du lyssnade på hade nog fel. men droger passar mig helt enkelt inte, jag är glad ändå. jag får även en j*a bakfylla av alkohol.

Det finns givetvis undantag åt alla håll frun.
Men bara för att du inte tyckte droger gav dig mycket tycker jag inte att du ska förbjuda andra att använda det. Är inte det lite väl trångsynt? Vem vet, din "son" kanske får ut en jävla massa av att röka lite gräs då och då.


   
SvaraCitera

meebara:

men det jag egentligen frågar är hur man påverkas av att kroppen ständigt är fullproppad av THC, vilket det är när man röker regelbundet. jag tror inte en sekund på att det inte skulle ha någon effekt alls.

Lungorna och din syn på saker förändras, inte mycket mer.


   
SvaraCitera