Aviseringar
Rensa alla

Hat åt Telia arghhh..


Pepparkaksgubbe:

Obs. Jag är inte seriös med "Hat åt Telia"

Hur fan kan du inte vara seriös? Jag vill mörda Telia. Deras 5GB gräns är helt åt helvete.

Önskar jag valde Tre istället för Telia eftersom Tre inte har någon jävla patetiskt 5GB spärr.

PS: När min hastighet blir kapad och begränsad så sökte jag lösningar. Jag fann den i form av en ny webbläsare.

Opera 10 med Opera Turbo aktiverat.

:

What is Opera Turbo?

Opera Turbo is a server-side optimization and compression technology that speeds up data transfer and reduces the amount of data that needs to be downloaded in order to view the page by up to 80%.

http://www.opera.com/browser/next/
Helt klart överlägsen Firefox, Google Chrome och Internet Explorer.

k1337oris:

Det är förövrigt givetvis oskäligt att ha en så låg trafikgräns, speciellt då det enda alternativet ofta brukar vara extremt dyrt (om det ens finns ett sånt alternativ).

Tre är inte extremt dyrt och de har ingen begränsning som Telia. Förstår inte varför Telia skulle behöva en sådan befäng begränsning från första början, dom är ju trots allt "marknadsledande" och "störst".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är teliakund och fullt glad med det.


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Va [surprised][surprised][sad]

då äre bättre att ladda ner ist? [confused]

Men wtf? Vadå bättre att ladda ner istället? Vad fan är det du pratar om? Vad tror du att du gör när du ser på youtube? Du laddar ner filmen. De senaste filmerna du har sett på youtube ligger i din cache.

Sluta vara så dum, TÄNK LITE.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Arthur89:

Opera 10 med Opera Turbo aktiverat.

...vilket inte hjälper ett skit mot flash och videos, som tar upp större delen av allt utrymme. Att du drar ner 100 kb istället för 500 kb html-kod är ju hyfsat irrelevant... Jpg-bilder och videos går inte att komprimera särskilt mycket mer.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Jag är teliakund och fullt glad med det.

Ort?
Vad för tjänster från Telia nyttjar du?
-

Arthur89:

http://www.opera.com/browser/next/Helt klart överlägsen Firefox, Google Chrome och Internet Explorer.

[y]

Image

k1337oris:

...vilket inte hjälper ett skit mot flash och videos, som tar upp större delen av allt utrymme. Att du drar ner 100 kb istället för 500 kb html-kod är ju hyfsat irrelevant... Jpg-bilder och videos går inte att komprimera särskilt mycket mer.

Bilder komprimeras mer, jo(ser oerhört pixlat ut dock, men man ser fortfarande vad det föreställer). Flash & videos är avstängt på hemsidor tills du specifikt väljer vad skall startas. Utvecklat främst för personer med telefon-modem. Men när Telia väl sänker hastigheten så är den långsammare än de gamla telefon-modemen
[smile]

Opera Speed Dial.PNG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Men wtf? Vadå bättre att ladda ner istället? Vad fan är det du pratar om?

Jag snackar om LÅTAR, inte filmer [confused]
När man laddar ner låtar (t.ex limewire) går det ju bara 2 mb lr nått..
och då finns den på datorn hela tiden, och det är bara att lyssna på det när man vill,

Det är skillnad att lyssna på youtube, för man stänger ner rutan och sedan måste den laddas om igen för varje gång man vill lyssna på den.

Tänk lite! .. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

hos Telia ang Mobilt Bredband?.

Palla mobilt bredband överhuvudtaget [tired]


   
SvaraCitera

S3ON:

Palla mobilt bredband överhuvudtaget

Finns många bra anledningar att använda mobilt bredband, väntar ivrigt på 4G.

Det är ganska bra om man inte bor hemma hos sina föräldrar längre som dig t.ex och har en laptop samt är på resande fot like a true survivor
[party]

Pepparkaksgubbe:

Jag snackar om LÅTAR, inte filmer När man laddar ner låtar (t.ex limewire) går det ju bara 2 mb lr nått..

Telia har kapat hastigheten automatiskt på alla fildelningsprotokoll oavsett om du har gått över 5GB gränsen eller inte, trevligt va? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

väntar ivrigt på 4G

Vad exakt är 4G ? [smile]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Jag snackar om LÅTAR, inte filmer [confused]

Jaha, men varför säger du då nedladdning som om det vore något annat än youtube?...

Pepparkaksgubbe:

När man laddar ner låtar (t.ex limewire) går det ju bara 2 mb lr nått..
och då finns den på datorn hela tiden, och det är bara att lyssna på det när man vill,

Ja, men limewire är fyllt med fakes och virus och allt möjligt skit. Och en låt är närmare 4-5 megabyte.
Du borde nyttja spotify istället. Visserligen 160 kbit/s, men den sparar allt du lyssnar på, så du slipper ladda om det. Dessutom är det streaming, dvs. du kan lyssna innan du laddat ner låten. Och du slipper virus...

Glöm bara inte att se till att spotifys cache är hög. Har du utrymme, sätt den högt (>20 gb). Bara att ställa in i spotifys inställningar. Tror grundinställningen är 10% av det lediga utrymmet: höj det eller sätt det manuellt.

Pepparkaksgubbe:

Det är skillnad att lyssna på youtube, för man stänger ner rutan och sedan måste den laddas om igen för varje gång man vill lyssna på den.

Tänk lite! .. [cute]

Nej, det stämmer inte alls. Ser du någonting på youtube så sparas det i din cache. Höj din cache (om du inte nyttjar disken så kan du ju öka cachen till 40 GB eller nått. Kolla dina internetinställningar: verktyg>inställningar, avancerat-fliken, cache, använd upp till 40000 MB utrymme för cachen) så tas de inte bort.


   
SvaraCitera

S3ON:

Vad exakt är 4G ?

Fjärde generationens trådlösa överföringsteknik. Avsett endast för datorer och inte mobiltelefoner alls som 3G är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Avsett endast för datorer och inte mobiltelefoner alls som 3G är.

aha!, okay [crazy]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Avsett endast för datorer och inte mobiltelefoner alls som 3G är.

Jag förstår [tired][y]


   
SvaraCitera

S3ON:

aha!, okay[crazy]

S3ON:

Jag förstår[tired]

Guldfiskminne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Guldfiskminne?

S3ON:

aha!, okay

Endå länkar du till wiki.

[tard]


   
SvaraCitera