Aviseringar
Rensa alla

Hata.


Ämnesstartare

Någon som kan svara på hur mycket mer fucked up hjärnan kommer bli nu när jag bestämt mig för att tacka ja till medecindjäveln? Finns det typ någon annan som tar medicin mot "ångest och depression" och som ärligt kan berätta (trots att det är individuellt) hur den har påverkat er? Dels psykiskt men också fysiskt.


   
Citera
Ämnesstartare

en av mina närmsta vänner äter sånt, han blir gladare och mer lättpåverkad av alkohol. om han skrev poesi skulle nog den bli sämre dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett tips är att ange vilket läkemedel du tar, eller i alla fall vilken läkemedelsgrupp det tillhör.


   
SvaraCitera
Papper

Funkar väldigt bra på mig faktiskt, har knappt några negativa tankar eller så längre. Bara så pass lite så man fortfarande orkar jobba eller plugga.
Och jag har inte fått några biverkningar alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ett tips är att ange vilket läkemedel du tar, eller i alla fall vilken läkemedelsgrupp det tillhör.

Varför skulle jag göra det från första början? Om det är någon som har något att säga så kommer det väl fram senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nackdelarna kompenserar för fördelarna men det är bara min erfarenhet. men det är marginellt bättre än utan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Varför skulle jag göra det från första början? Om det är någon som har något att säga så kommer det väl fram senare.

eftersom det inte går att jämföra helt olika läkemedel med varandra rakt av, överhuvudtaget. det är lite som att fråga om någon testat kläder, och fråga vad de har för upplevelser av dem. att vara lite mer specifik är vanligen mer hjälpsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

eftersom

Om du ej förstår; svara då inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Om du ej förstår; svara då inte.

jag tror att det är du som inte förstår. jag har gått på rätt mycket apoteksknark mot "ångest och depression", men jag kan inte besvara frågan. den är helt intetsägande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

apoteksknark

Ganska uppenbart att det ej handlar om apoteksknark här va? Jag vet inte vad det är för piller jag ska få - men det är väl ganska uppenbart att det handlar om någonting som ska ta bort det jag nämnde, eller? Och vad jag vet finns det en hel drös. Läkaren nämnde alternativ till piller men jag har läst så jävla mycket om alla möjliga och kan ej minnas. Men det lär väl vara av den "mildare" sorten och inte för schizofreni, direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Ganska uppenbart att det ej handlar om apoteksknark här va?

apoteksknark är vad jag benämner det mesta som inte kan köpas receptfritt, men kan fås på recept från apoteket. trodde att det framgick.

men nej, det där gjorde inte saken tydligare. förmodligen så börjar de väl med ssri, vilket hjälper för rätt många och inte har några större biverkningar. alternativt så börjar de med något annat, som har andra effekter och biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

trodde att det framgick.

Nixs, uppenbarligen inte. Gillar inte din översittarattityd. Heido.

OF 5:

nackdelarna kompenserar för fördelarna men det är bara min erfarenhet. men det är marginellt bättre än utan

Oavsett vad man får så tror jag att det lär bli på det viset. Nackdelarna - alltså - biverkningarna, brukar väl försvinna med tiden, eller har jag fel? .. kanske slutar man bara tänka på dem?

Om du tar pillrena, skulle du någongång kunna tänka dig att sluta eller känner du att du helt enkelt inte kan vara "lycklig" utan dem - så att säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

lär bli på det viset. Nackdelarna - alltså - biverkningarna, brukar väl försvinna med tiden, eller har jag fel? .. kanske slutar man bara tänka på dem?

Det är nog så att dem minskar med tiden men som det varit än så länge så är det ingen större skillnad mot när jag börja ta dem i höstas.
Nu märker ju inte jag så stor skillnad av min dosering men det känns i alla fall bättre än att inte ta dem så fortsätter tills läkaren inte vill skriva ut längre


   
SvaraCitera