Aviseringar
Rensa alla

hatar att catcha up med gamla vänner


Ämnesstartare

OF 5:

fast annars funkar det ju att ljuga också om man är i stort behov av att bara prata

ogillar ljugandet
eller grejen med att jobbig konfrontation när de får veta the realz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ogillar ljugandet
eller grejen med att jobbig konfrontation när de får veta the realz

Äh finns andra att umgås med, som förståsigpåare säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

finns andra att umgås med

lr inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

lr inte

nu tycker jag du ska sluta va realist, det kan va bra för hälsan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

men säga att skolan går bra, eh nej va

Blir du mobbad av alla lärare, eller hur pass allvarlig är grejen egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Blir du mobbad av alla lärare, eller hur pass allvarlig är grejen egentligen?

nej finns 1 lärare som jag gillar
lr 2
men ah
mår för dåligt av att vara i skolan, har hänt för mkt skit för att jag ska orka vara där. tydligen har ingen på en gymnasieskola ansvar för att elever ej fryses ut och särbehandlas, utan det är ok för rektor att beordra lärarstaben att "positivt särbehandla".

positiv särbehandling går ut på att ej ta tag i problem utan låta mig hållas med min ledsna frånvaro + ignorera genomförbara tips och ideer jag har för att göra skolmiljön drägligare för mig. Hatar den skolan av hela mitt hjärta. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ är på gränsen till att bli utkickad ifrån den nu, antar att jag blir det på tisdag. Är inte så himla kul att prata om det med vänner då. Vill ju att det ska funka så jag kan gå i skolan som normala människor, hela den här grejen får mig bara att känna mig ännu mer missanpassad, inte direkt ngt jag tar upp mer än nödvändigt med folk jag behöver möta face2face ngn gågn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Hatar den skolan av hela mitt hjärta. Typ.

Har det hänt saker som du kan själv har påverkat så att det blivit dåligt, eller beror det på andra?

Annars så antar jag att du vet att man kan byta skola? Man kan ju aldrig hindra andra människor från att vara dumma i huvudet, men det handlar ändå om din utbildning - och du lär inte kunna komma med den förklaringen när du kommer och ska söka jobb med rubbet IG i betyg [sad].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Man kan ju aldrig hindra andra människor från att vara dumma i huvudet, men det handlar ändå om din utbildning - och du lär inte kunna komma med den förklaringen när du kommer och ska söka jobb med rubbet IG i betyg

vad är ditt problem
har g-mvg i allakurser jag slutfört
övervägande vg-mvg

grejen e att skolan skrivit ut mig från miin linje o in på iv

+ jag har ingen möjlighet att byta skola som jag bor nu. är ca 5 mil till närmaste skola och ytterst få bussar går hem till mig ifrån närmaste station. Har ej körkort ännu pga dålig ekonomi och tidsbrist

Zeppelin:

Har det hänt saker som du kan själv har påverkat så att det blivit dåligt, eller beror det på andra?

det beror på att jag är tjej och att rektorn sagt åt lärarna att särbehandla mig. samt att min mentor antagligen går igång på att se tjejer gråta, eftersom han inte gjorde ngt vettigt åt min skolsituation.

Det är alltså inte jag som varit elak mot klassen, utan de som frusit ut mig från dag 1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

det beror på att jag är tjej och att rektorn sagt åt lärarna att särbehandla mig. samt att min mentor antagligen går igång på att se tjejer gråta, eftersom han inte gjorde ngt vettigt åt min skolsituation.

Låter lite konstigt. Men om det nu är så, så är det ju dåligt.

Postorderhoran:

Det är alltså inte jag som varit elak mot klassen, utan de som frusit ut mig från dag 1.

Trist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns ofta kul, om de inte är sådär överlyckade och tjatar om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast det beror lite på var den är ifrån. Från vilken tid i mitt liv liksom.


   
SvaraCitera