Aviseringar
Rensa alla

Hatar att köpa studielitteratur


Åtta
Ämnesstartare

[cry]

Image

Blir fattig!

Den här tråden är till för att folk ska få klaga över hur fattiga de blir av att köpa studielitteratur. [sad]


   
Citera

finns det inte att köpa begagnat då?


   
SvaraCitera

Köpte sällan studentlitteratur och mycket av det jag köpte sålde jag sedan vidare. [smile]


   
SvaraCitera

Lånar. Köper de böcker som är värda att köpa, typ. Funkar helt okej.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Lounge fact:

finns det inte att köpa begagnat då?

Inte vad jag har kunnat hitta i alla fall.


   
SvaraCitera

Har haft tur och ännu inte behövt köpa något utöver kompendier. Har kunnat låna av polare som tidigare läst samma kurs, lånat på bibliotek, laddat ner eller kopierat. Sanslöst dyrt!

Vad läser du förresten? Kognitionsvetenskap?
Verkar jävligt intressant, kan väl tänka mig att läsa något sådant själv.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Det fåniga är att jag rör sedan inte böckerna förrän inför tentan, och då använder jag dem mest som referenslitteratur. Men sedan till nästa gång så inbillar jag mig att jag faktiskt ska läsa dem.


   
SvaraCitera

Spartakus:

Har haft tur och ännu inte behövt köpa något utöver kompendier.

Vad pluggar du för något?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Spartakus:

Vad läser du förresten

Läser egentligen systemvetenskap, men den här terminen ska jag läsa kognitionsvetenskap och neurala nätverk. Missade dock en episk kurs som jag hellre hade läst: "Intelligent Technology – Cyborgs & Humanoid Robots (15.0 Points)". Cyborgs liksom!


   
SvaraCitera

passaro:

Vad pluggar du för något?

Lite blandad skit, har läst retorik, historia, filosofi, dinosaurier, antikens ekonomiska historia och nu blir det statsvetenskap.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Inte vad jag har kunnat hitta i alla fall.

Fördelen är ju att man själv kan sälja det begagnat och få tillbaka det mesta.


   
SvaraCitera

ah jag lider med dig! Jag hoppas kunna hitta en och annan av mina bocker jag behover i ar pa eBay eller pa amazon men aven dar rinner pengarna ivag! £35+ borde inte vara lagligt... 🙁

Dock kostade en av min brors bocker 1200kr... riktigt sa illa ar det inte for mig!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Spartakus:

Fördelen är ju att man själv kan sälja det begagnat och få tillbaka det mesta.

Fast samtidigt gillar jag att ha en bokhylla full av böcker med imponerande titlar (den är dock inte så maffig än, men jag jobbar på saken). Folk kan ju få inbilla sig att jag faktiskt läst majoriteten utav dem. [blush]

Den första boken jag köpte till en universitetskurs har jag nu som underlägg till min laptop om jag sitter i sängen. [y]


   
SvaraCitera

Åtta:

Fast samtidigt gillar jag att ha en bokhylla full av böcker med imponerande titlar (den är dock inte så maffig än, men jag jobbar på saken). Folk kan ju få inbilla sig att jag faktiskt läst majoriteten utav dem. [blush]

Det är något speciellt med proppfyllda bokhyllor. [cool]


   
SvaraCitera

Spartakus:

Lite blandad skit, har läst retorik, historia, filosofi, dinosaurier, antikens ekonomiska historia och nu blir det statsvetenskap.

och sen? har du någon speciell examen? jobbar du? vad isåfall?
*nyfiken*


   
SvaraCitera

Åtta:

Fast samtidigt gillar jag att ha en bokhylla full av böcker med imponerande titlar

Mjo, jag är lika dan. Jag vill ju faktiskt läsa böckerna men det är helt omöjligt att hinna läsa böcker i samma takt som man hittar böcker man vill läsa. :/


   
SvaraCitera