Aviseringar
Rensa alla

Hatar att vara blyg!


Ämnesstartare

Hej jag har att stort problem!:s Jah är sjukt blyg mot alla "nya" jag träffar och varje gång jag t.ex kollar på en film så sitter jag och tänker hur dom kan vara så självsäkra. Nästan varje gång jag ser någon på tv så kan jag inte låta bli att tänka så. Jävligt jobbigt:/ Jag är oftast blyg för äldre som jag aldrig träffat och ibland kan jag t.om vara blyg med sånna i min klass som jag ändå har varit med varje vecka i 3år. T.om min syster! Hon bor inte hemma så jag träffar henne inte så mkt men sen när hon kommer hem och jag och hon är ensamma i ett rum så kanske jag blir blyg:S Jag vill bara ha tips på hur jag ska kunna ta första steget och bli mer självsäker, få mer självförtroende etc.


   
Citera
Ämnesstartare

Om ngra har samma problem så säg gärna till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visa pattarna, kom igen michelle, var inte blyg[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Om ngra har samma problem så säg gärna till!

Låtsas att du inte är blyg, det hjälper och övning ger färdighet, du lär dig komma över det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till viss del men du är värre. det är "bara" att tänka på något annat, så blir det lite bättre i alla fal


   
SvaraCitera

Tänk inte på dig själv så mycket [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja spela mega man 2 med mig, behöver också lite social träning så vi kan vara varandras lärare[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner faktiskt igen mig, jag är ofta väldigt blyg :$
Men ja, det du kan försöka att göra är att "utmana" dig själv - gör sociala saker som du tycker är läskiga pga av din blyghet och känn dig stolt över dig själv även om det bara är småsaker. Det är bättre att ta små steg, då känns det inte lika hemskt att misslyckas heller.

Annars kan du ju göra den typiska Dr. Phil grejen - skriv ner varje gång du tar första steget och gör något för att övervinna din blyghet. När du gjort det X antal gånger så köper du en belöning till dig själv, något som du verkligen vill ha osv.


   
SvaraCitera

wannabevardagsbajs.blogg.se

Jag är inte särskilt blyg så har tyvärr inga tips. Men f;rs;k att inte t'nka s[ mycket. F;rs;k slappna av lite mer, och du beh;ver inte b;rja med att direkt snacka j'ttemycket, ta steg f;r steg. Minsta lilla f;rb'ttring 'r bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Annars kan du ju göra den typiska Dr. Phil grejen

jag och min syster är bättre.
är och handlar i stenungsund
-domdär byxorna va liiite för tajta,korvskinn
-...du vet vart busstationen ligger!du kan gå hem!

-ska du inte ta på dig bh idag?
-..jag HAR på mig bh!SLUUUUUTAAAAA!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för hjälpen! ska försöka följa era tips:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har typ samma problem, får mindervärdeskomplex när jag är nära nya människor...


   
SvaraCitera

Gör inte som jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahh... tycker sånt är gulligt. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är typ likadan. Jag blir inte riktigt blyg utan jag har verkligen inget att säga, så då blir stämningen jävligt tryckt.


   
SvaraCitera