Aviseringar
Rensa alla

Hatar min klass och känner mig ensam!


Ämnesstartare

Jag har senaste tiden mått jättedåligt. Jag går första året på gymnasiet, och i början kände jag att min klass var bra men inte längre. Jag har inga kompisar i min klass längre nu när jag är utfryst ur det gänget jag brukade vara med. Jag har verkligen försökt att vara en bra kompis men det känns som att ingen bryr sig om mig. Jag har väldigt bra kompisar utanför skolan så jag tror inte det är något fel på mig.

Nu är jag verkligen sugen på att byta linje och skola efter första året men jag vet inte om det går. Jag läser ekonomi och vill antagligen byta till beteendevetenskap men jag vet inte om det går att börja direkt i tvåan eller om jag måste börja om. Nu är det ungefär tre månader kvar i skolan och jag vet inte om jag ens pallar att vara ensam i klassen så länge! Vad ska jag göra? [shake]


   
Citera

Musicismylife:

till beteendevetenskap men jag vet inte om det går att börja direkt i tvåan eller om jag måste börja om. Nu är det ungefär tre månader kvar i skolan och jag vet inte om jag ens pallar att vara ensam i klassen så länge! Vad ska jag göra? [shake]

prata med syv. Och det är ingen stor grej att gå om ett år i gymnasiet, hellre det och det blir rätt än att plåga sig längre än nödvändigt. Men prata med syv som sagt.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska byta skola, hur du ska göra idag beror på hur allvarligt du upplever att situationen är. Prata med någon vettig vuxen om 'et.


   
SvaraCitera

Musicismylife:

Vad ska jag göra? [shake]

Tala med lärare, föräldrar och studievägledare om det.
De borde kunna hjälpa dig (kan man tycka).


   
SvaraCitera

prata med studievägledaren på din skola om detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska prata med syo. Nu måste jag bara klara av att vara ensam i tre månader i skolan. får ångest bara jag tänker på det. [sad]


   
SvaraCitera