Aviseringar
Rensa alla

Hatar min kropp


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 13 år och jag hatar mitt utseende, vet nån hur jag kan börja acceptera mitt utseende?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du ska absolut inte hata ditt utseende, man ser ut som man gör och det är inte mycket man kan ändra på. Din kropp förändras så din kropp kommer med allra högsta fömodan att ändras och det till det bättre! Tycker du att dina släktingar inte ser attraktiva ut? Du kan ju bli lika attraktiv som den släktingen, varför inte? Tyck inte att du ser oattraktiv ut, det tror jag inte att du gör! Hjärta


   
SvaraCitera

man tjänar inte nåt på att hata sånt som man inte kan välja själv för att man bara mår dåligt av det. Du har inte själv valt din kropp och du lär leva med det i resten av ditt liv så istället för att hata den lär dig hur du ska älska dig själv för den du ärGlatt skålande


   
SvaraCitera

Due underbar och fin exakt som du är, ändra dig aldrig för någon människa. Det är absolut inte värt det, va dig själv och acceptera att du ser ut på ett visst sätt. Du kanske inte själv tycker due fin men många andra tycker det, du måste jobba med dig egen självkänsla och inse att due vacker som due är oavsett vad


   
SvaraCitera

Om du vill ändra på dig själv, gör det inte för någon annan, bara dig själv. Är du omgiven av människor som låter ditt utseende avgöra ditt värde är det bara att kasta de. Är det familjemedlemmar är det inte lika lätt att bryta bandet, men var noga med att säga ifrån ifall du upplever ifall någon skämtar om ditt utseende eller din vikt. Jag hade en ätstörning för något år sedan, i mitt fall tränade jag väldigt mycket för att se ut på ett visst sätt. Fick tipset en dag att ta bort allt från mitt liv som får mig att känna mig mindre attraktiv, som instagramkonton och Pinterest-bilder. Och det hjälpte faktiskt, tro mig. 🙂


   
SvaraCitera

T.o.m Rosie O'Donnel har ju lyckats skaffa man och barn så det verkar som att varken utseendet eller personligheten spelar någon roll om man är tjej. Alla får ligga ändå.


   
SvaraCitera

Problemet är ju inte lättbesvarat men vissa psykologer påstår att man måste lära sig att börja älska sig själv INNAN man kan börja älska sin omgivning och bli älskad tillbaka. 

Lycka till vännen min. Hjärta


   
SvaraCitera

Det finns inget sätt som jag vet om hur man ska kunna se på sig själv på de sättet som många som tycker om en i sin omgivning gör, det jag brukar tänka är att man ska älska sig själv så som man skulle älska någon annan, behandla dig själv rättvist och med respekt precis som man blev lärd på dagis. Och istället för att titta på saker som inte går att förändra, fokusera dig in på det som går att förändra, och då förändra det som DU vill förändra, inte förändra något för att andra säger det för det kommer inte hjälpa ditt självförtroende ett dugg. Sköt om dig och hoppas att du mår bättre med åldern, minns själv att jag var i samma sits när jag var i din ålder.


   
SvaraCitera