Aviseringar
Rensa alla

Hatar min röst


Ämnesstartare

_Jag_:

Vad bra. Tack. Det är nog värt ett försök, men känns som att risken för att andra ska tycka jag gör till rösten i början är rätt stor. [tard]

Skit i dem, de kommer att acceptera den fort om du inte bryr dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejsanhoppsan23:

Gymma.

Dagens tard.


   
SvaraCitera

Har liknande problem (fast med mörk, otydlig röst) och funderar på att söka upp en: http://sv.wikipedia.org/wiki/Logoped


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tung styrketräning påverker hormoner/testosteron. Men de som inte är insatta förstår sig inte på sådant.


   
SvaraCitera

Schism:

Har liknande problem (fast med mörk, otydlig röst) och funderar på att söka upp en: http://sv.wikipedia.org/wiki/Logoped

Jag fick tidigare besöka en logoped i mitt liv. Det var hemskt. Två gånger i veckan möttes jag av en tant som slickade sig runt läpparna och uppmanade mig att göra detsamma - allt för att jag skulle lära mig uttala "s".


   
SvaraCitera

keybored:

Två gånger i veckan möttes jag av en tant som slickade sig runt läpparna och uppmanade mig att göra detsamma - allt för att jag skulle lära mig uttala "s".

[bigsmile]


   
SvaraCitera

acceptera annars


   
SvaraCitera

_Jag_:

Har funderat på det där med whiskey. Dock så vet jag inte om det är särskilt smart att förstöra sina stämband för det här.

Jo


   
SvaraCitera

S3ON:

Okej, lägg upp en film på youtube eller nått så man får höra dig prata. [wink]


   
SvaraCitera

Schism:

Har liknande problem (fast med mörk, otydlig röst)

aldrig tänkt på när jag träffat dig :S


   
SvaraCitera

du kanske missuppfattar hur du låter... ibland kan det låta konstigt att höra sin egen röst på tex band osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, nu har jag suttit i över två timmar och lyssnat på min egen röst. Jag låter verkligen som en mes. Inte undra på att tjejer aldrig raggar på mig - de måste ju tro att jag är bög?

Tror faktiskt inte det här är något som går att träna bort. Jag måste förstöra min röst på något sätt, men hur? Skrika sönder mina stämband? Dricka ofantliga mängder whiskey? Hjälp mig, ungdomar.


   
SvaraCitera