Aviseringar
Rensa alla

Hatar Nöjessidorna i dagstidningar


Ämnesstartare

En vanlig trend numera är att kultur upptar en större del av tidningsupplagorna. Till exempel så är Citys tidning idag uppdelad 10 sidor nyheter och 21 sidor om diverse kulturevenemang. SÅ jävla intressant är det väl ändå inte?

Det är synd att denna typ av skräpjournalistik konkurrerar ut riktiga nyheter. Jag bryr mig inte om folk gillar att gå på spelningar eller på klubbar och känna sig kultiverade. Problemet är att tyvärr så fungerar kultursidorna som en slags magnet för självupptagna nöjesrecensenter som tror de är något och ska berätta för en om sina favoritställen. Likt mögel på gammal mat så frodas dessa typer av individer till nöjessidorna. De ska hela tiden skriva super-peppiga texter om att gå till klubbar och konstutställningar. Jag vägrar tro att denna demografi av nyhetsurval korrekt representerar folks intressen.

Det är tragiskt hur hela samhället sakta blir ett samhälle enbart fokuserat på nöje. Kanske behöver vi mer krig i världen. Kanske borde nöjesrecensenterna stå längst fram i skottlinjen ochingå i "operation human shield" i detta krig.
Jag hatar dessa människor med hela min kropp. Fördriv denna pest från Sverige.

Jag vill inte höra om storheten med nån okänd rumänsk konstnär som ställer ut uteliggares analludd i en ljus och välluftad ateljé i Gröndal. Detta berikar inte mitt liv. Detta tillför inget.

Inte heller vill ja få tips om var man hittar läderjackor som är second hand. Second hand är för folk som inte har råd med kläder, eller tycket det är häftigt med malätna kläder. Retro har aldrig varit häftig. Idioter.


   
Citera
Ämnesetiketter

ok


   
SvaraCitera

Nöjessidorna är väl värre i så fall. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Nöjessidorna är väl värre i så fall. [shake]

Så hette dem.

Angelize:

ok

Begåvningsreserven i full gång ser jag.


   
SvaraCitera

tevepro:

Så hette dem.

Utställningar och så står ju vid kultursidorna och dessutom verkar folk i regel vara engagerade i att veta vem som knullar Carola just nu. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Utställningar och så står ju vid kultursidorna och dessutom verkar folk i regel vara engagerade i att veta vem som knullar Carola just nu. [shake]

Inte i City, där är nöjessidorna en subkategori till Kultur.


   
SvaraCitera

tevepro:

Inte i City, där är nöjessidorna en subkategori till Kultur.

Inte så lätt att veta som lantis ju! [mad] [blush]


   
SvaraCitera

tevepro:

Begåvningsreserven i full gång ser jag.

ok


   
SvaraCitera

tevepro:

En vanlig trend numera är att kultur upptar en större del av tidningsupplagorna.

Det stämmer bara delvis, och framförallt i gratis och lösnummers tidningar som Metro, City och AB och Expressen. De fyller sina tidningar med sånt folk vill läsa, dvs folk får vad de förtjänar. Tidningarna lever du ju på annonser, så det är klart att annonutrymment är stort. Sen är ju City extrem då de förlorade nyhetskriget mot Metro och valde en ny riktining, nämligen nöje. City är en nöjestidning med lite nyheter i.

De som är lite bildade och kräver kvalitet skaffar istället en riktigt morgontidning typ DN eller SvD. Här finns stora reportage med riktiga nyheter.

tevepro:

Det är tragiskt hur hela samhället sakta blir ett samhälle enbart fokuserat på nöje.

Det är inte heller sant. Sverige håller på att bli ett nytt klasssamhälle, men det är inte ekonomisk klass, utan intellektuell klass. Vissa delar av befolkningen väljer att konsumera teater, morgontidningar, bra böcker och konst.

Andra väljer bort dessa saker och väljer att konsumera nattklubbar, popband och andra nöjen. Eftersom gratistidningarna vänder sig mot dem som inte har en egen morgontidning måste de också fylla sin tidning med saker som den gruppen efterfrågar. Folk får vad de efterfrågar och vad de förtjänar.


   
SvaraCitera

Ahmen läs dom inte då!!


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Inte så lätt att veta som lantis ju! [mad] [blush]

[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Mainstreammedia står verkligen inte för en mångsidig och öppensinnad journalistik. avvikande sexualiteter, och i synnerhet dendrosexualitet, förtigs ständigt. inte ens en vettig trädgårdsbilaga kan de kosta på sig. det har mig veterligen i alla fall tidigare funnits en trädgårdsbilaga som gavs ut av en av dessa skräptidningar men den gav mig rysningar. droppen kom då jag tvingades läsa en artikel om liljor. jag AVSKYR liljor av hela mitt härta efter att en lilja var otrogen mot mig och behandlade mig som smuts. du kan tänka dig vilka vidriga minnen dessa hemska tidningar har väckt inom mig


   
SvaraCitera