Aviseringar
Rensa alla

Hatar PC, Hjällp önskas [love]


Ämnesstartare

Hag försökt få igång en gammal Pc Dell från typ 2004, med Win..XP Home, osv vari gng jag startar den så envisas den med att öppna femtiellva olikafönster mappar och informationsrutor som man måste klicka bort, som om det inte vore nog kommer det upp två stycken fel medelanden som jag måste antingen skicka via mail till nåt servis center, men om jag gör det så händer det inget...dvs skylten ploppar upp nästa dag oxå, anars kan jag klicka på avbryt (skicka inte).

Kan man ordna på något sätt så att den beter sig mer som en Mac lr Linux burk dvs bara startar och visar skrivbordet?

Sen är den fö. gasnka slö, är det någon idé att trycka i mer ram minne än det 512MB som sitter i? Jag menar är en dator från 04, mogen nog för mer minne:P


   
Citera

grodkungen:

Kan man ordna på något sätt så att den beter sig mer som en Mac lr Linux burk dvs bara startar och visar skrivbordet?

Man kan installera Linux. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Man kan installera Linux. [smile]

Behöver troligtvis win på den:( Är det svårt att ta in linux parralelt?
Kan man riskera att skada data (informatine) genom att göra det?


   
SvaraCitera

Varför formaterar du inte bara om windows?. men felmeddelande kan du ALLTID få bort, om du klickar på mer information finns det alltid 1 lr flera felkoder någonstans på nätet finns lösningen! finns dock några felkoder som inte är listade, men nästan alla finns!.

Mer ram minne jo visst det kommer nog göra datorn skapligt snabbare iaf dom du stoppar i några med högre mhz och ökar till minst 1gb men ja tkr 2 gb är ett måste idag dock behöver du ju knappast så mkt för en dator från 04 klarar väl ju knappt av ett bra spel som kräver mer än 1gb ram idag.

Linux behöver du inte ens installera!iaf LiveCD) sug på den, nej det enda du behöver göra är att ladda ned en Isofil från internet av önskad linux distribution och sedan bränna den till en skiva (obs den MÅSTE vara bootbar) så är det bara ploppa i den trycka på en knapp om den fråga om man vill bota på skiva normalt gör den inte de den bara börjar ladda linux direkt från skivan sen funkar den finfint att köra med på nätet, men om du ska installera saker så ska du installera linux, men om du är van windows användare och inte riktigt är nog smart att söka på felkoden i windows skulle jag råda dig att hålla dig till windows =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oki:) alla jobbiga mappar då? typ programmappen och nån som säger typ det här programet finns i din dator?


   
SvaraCitera

Klart det går att sluta få upp program när du startar...

Start --> Kör --> MSCONFIG --> Autostart

Och sen är det bara att sitta och handplocka, dock finns det filer där du INTE kan ta bort pga att det är filer Windows behöver för att starta

Bör vara där du kan fixa det iaf... Värt å kolla [cute]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera