Aviseringar
Rensa alla

HBTQ-kramare, bryr ni er om pedofiler också?


Ämnesstartare

Bööööörg:

Jag tror inte folk skapar hela sin identitet efter något de råkar tända på. Om hn inte utövar sin sexualitet lär det inte finnas fördomar eller hat.

Skojar du? Du tror alltså inte att det finns fördomar och hat mot pedofiler? När sedan hörde du någon - med namn - komma ut som pedofil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Om någon tänder på tanken att förgripa sig på barn ser jag det som något negativt.

Så du dömer folk efter deras tankar och inte efter deras handlingar?


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Skojar du? Du tror alltså inte att det finns fördomar och hat mot pedofiler? När sedan hörde du någon - med namn - komma ut som pedofil?

Om pedofilen håller det hemligt finns det inga fördomar mot den personen nej.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Så du dömer folk efter deras tankar och inte efter deras handlingar?

Ja om någon vill döda mig men inte gör det tex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Om pedofilen håller det hemligt finns det inga fördomar mot den personen nej.

Så varför tror du att han håller det hemligt? Rullar ögonen

Bööööörg:

Ja om någon vill döda mig men inte gör det tex

Du utgår alltså ifrån att pedofilen inte kan kontrollera sina lustar. Utgår du även från att män i allmänhet inte kan kontrollera sig när de ser en sexig kvinna?


   
SvaraCitera
mynona

bertrimmarpåstjärt:

Du har skrivit ganska mycket i den tråden och det första jag läste var inte relevant för denna diskussion. Har du något du vill säga här så kan du bara kopiera in det - det tar inte lång tid.

Jag har inga fördomar så, men jag tål inte hyckleri.

Ditt ordval "hbtq-kramare" är ganska talande om din åsikt. Jag har heller inte svårt att tro att du driver en tes om att acceptans av homosexualitet är negativt därför att de leder till acceptans för pedofili, vilket är en tes jag har hört förut från antifeminister och andra som använder sig av ord som "hbtq-kramare". Att gå igenom den tröttsamma diskussionen en gång till är jag inte intresserad av att göra. En annan orsak är detta: 

bertrimmarpåstjärt: För jag tror du har enorma fördomar mot pedofiler, samtidigt som du ser dig själv som en tolerant och accepterande typ.

... sedan du startade din tråd om påsättning har du gett intryck av att vilja klistra på mig åsikter jag inte har gett utryck för, eftersom du behöver projicera de åsikter du ogillar på någon. Du har gett utryck av att vilja göra mig till symbol för "De Världsfrånvända PK-kulturelitistiska Fämänisterna" som du tycks ha behov av att avreagera dig på. Enligt denna projicering, så är det alltså min roll att "Älska Bögar och Hata Pedofiler". Nåväl, jag hatar inte pedofiler, tvärtom föraktar jag moralpaniker som gör att män drar sig för att arbeta på dagis, att vara pedofil eller ha sådana fantasier är inte samma sak som att utöva dem och ju mindre hat och fördomar och intolerans i samhället desto bättre. Detta är inte den åsikt du vill klistra på mig, anar jag: du vill att jag ska hata pedofiler, eftersom det är min roll som "PK-Fämänist", vilket du illustrerar med ditt antagande jag citerar ovan. Du har tidigare heller inte visat dig kapabel att föra en civiliserad diskussion med mig. Därför är jag inte intresserad av att ta om denna diskussion med dig.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror du är lite paranoid, för det jag ville ha av dig var ett var, och det var först nu jag fick det.

Jag kan föra en civiliserad diskussion med vem som helst, men du klarar inte av när debatterna hettar till, utan blockerar då hellre folk som har obekväma åsikter. Du stoppar huvudet i sanden, jag håller det högt.


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Jag tror inte folk skapar hela sin identitet efter något de råkar tända på. Om hn inte utövar sin sexualitet lär det inte finnas fördomar eller hat.

Det tror inte jag heller men det gör däremot andra i många fall, då det kommer till pedofiler.  Jag tror att fördomarna är där oavsett hur lite eller mycket någon vet om pedofilens uttryck för dens sexualitet. Folk är ofta bra på att döma och komma till förutfattade meningar.

bertrimmarpåstjärt: Precis. Men jag tror att många här inte alls tänker som du.

Det är inte omöjligt, och det vore i så fall mycket tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det är inte omöjligt"

Skulle du själv avslöja att du var pedo om du var det? Skulle inte tro det va. Du skulle förlora jobbet, minst hälften av alla vänner, din familj kanske skulle vända dig ryggen, du skulle få svårare att få ett nytt jobb, osv osv.

Det är lustigt med hela HBTQ-rörelsen som värnar om förståelse och tolerans att de helt ignorerar pedofiler som är den grupp människor idag som får stå ut med överlägset mest förtryck.

Varför är det så? Kan det vara för att man bara stöttar det som är OK att stötta? Att man egentligen bara vill känna gemenskap att tillhöra en grupp? Bryr dessa HBTQ-kramare egentligen sig om tolerans och acceptans?


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Så varför tror du att han håller det hemligt? Rullar ögonen

Du utgår alltså ifrån att pedofilen inte kan kontrollera sina lustar. Utgår du även från att män i allmänhet inte kan kontrollera sig när de ser en sexig kvinna?

Varför skulle han ha ett behov av att berätta det för folk? Vill han ha förståelse eller empati får han prata med en psykolog. Om han håller käften bland vanliga människor kommer ingen att veta, och därmed inte döma. Problem solved. Det är inte heller så trevligt för folk att höra någons fantasier om barn. 

Nej, jag utgår inte från att pedofilen inte kan kontrollera sina lustar. Det enda jag skrev var att jag tycker tankar spelar roll även om man inte utför såna handlingar. Om någon tänder på tanken att förgripa sig på barn tycker jag inte om det, om någon fantasierar om att massakerera invandrare tycker jag inte heller om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Varför skulle han ha ett behov av att berätta det för folk? Vill han ha förståelse eller empati får han prata med en psykolog. Om han håller käften bland vanliga människor kommer ingen att veta, och därmed inte döma. Problem solved. Det är inte heller så trevligt för folk att höra någons fantasier om barn. 

Nej, jag utgår inte från att pedofilen inte kan kontrollera sina lustar. Det enda jag skrev var att jag tycker tankar spelar roll även om man inte utför såna handlingar. Om någon tänder på tanken att förgripa sig på barn tycker jag inte om det, om någon fantasierar om att massakerera invandrare tycker jag inte heller om det.

Så du tror inte att folk som har problem har behov att prata med andra? Ska bögar också hålla käften om sin läggning då menar du? Det är inte så trevligt att höra bögfantasier heller. Dessutom är det inte de sexuella fantasierna det handlar om, utan det faktum att man är lagd åt ett visst håll.

OK. Hur starkt är "tycker inte om" för dig? Lite smått ogillande eller hat?


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Så du tror inte att folk som har problem har behov att prata med andra? Ska bögar också hålla käften om sin läggning då menar du? Det är inte så trevligt att höra bögfantasier heller. Dessutom är det inte de sexuella fantasierna det handlar om, utan det faktum att man är lagd åt ett visst håll.

OK. Hur starkt är "tycker inte om" för dig? Lite smått ogillande eller hat?

Bögar som jag känner brukar inte gå omkring och prata om deras fantasier om övergrepp.

Det är osmakligt och jag hade tagit avstånd från personen.


   
SvaraCitera

nej pedofiler e människer dåm också dom ska ha rättigheten att ha sex me de dom gillar utan att ngn annan lägger sig i!!!!!!!!

fast nä. det är varken en läggning eller en rättighet. i vissa länder anses det som en störning där det behandlas i kliniker och behandlingshem. vill hålla med detta även om jag inte är tillräckligt insatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Bögar som jag känner brukar inte gå omkring och prata om deras fantasier om övergrepp.

Det är osmakligt och jag hade tagit avstånd från personen.

Det är inte det detta handlar om heller. Det handlar om att kunna få prata om det man är.

kakakaka:
nej pedofiler e människer dåm också dom ska ha rättigheten att ha sex me de dom gillar utan att ngn annan lägger sig i!!!!!!!!

fast nä. det är varken en läggning eller en rättighet. i vissa länder anses det som en störning där det behandlas i kliniker och behandlingshem. vill hålla med detta även om jag inte är tillräckligt insatt.

Det vet du inget om. Dessutom går det inte att behandla pedofili med säkra resultat.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Det är inte det detta handlar om heller. Det handlar om att kunna få prata om det man är.

Det vet du inget om. Dessutom går det inte att behandla pedofili med säkra resultat.

åh, du är alltså en pedofil.


   
SvaraCitera