Aviseringar
Rensa alla

HD kabel hjälp


Ämnesstartare

Jag ska köpa en ps3 och behöver en HD kabel till den, nu har jag hört att dom billiga sladdarna är oftast lika bra som dom riktigt dyra, men samtidigt har jag hört från andra att jag borde köpa Monster cables (som är sjukt dyra) så jag undrar om det verkligen är värt det, har inte full HD tv, har min xbox på 1080i component HD.


   
Citera

Köp billigast möjliga!
De dyra är definitivt inte värt det. Du har ju inte ens fullHD...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Köp billigast möjliga!
De dyra är definitivt inte värt det. Du har ju inte ens fullHD...

Ok bra, tack!

Vill inte slösa 1000kr på en sladd... även om den skulle vara lite bättre


   
SvaraCitera

Det är digitalt, i teorin får du inte bättre bild av en dyrare kabel, men isolering, signalöverföring etc. är desto bättre. Men håller du dig under 16meter och inte lägger den bredvid ett kärnkraftverk (läs: dåligt isolerad ethernetkabel eller liknande) så ska det gå bra.

Du ska förresten köpa en HDMI kabel, inte komponent, mellan dessa två är skillnaden i bildkvalité stor, trots att båda kan köra 720p/1080i.


   
SvaraCitera

säger som personen över mig [y]


   
SvaraCitera

kababkurt har rätt här.


   
SvaraCitera

variabel:

kababkurt har rätt här.

Inte fan trodde du att den dagen skulle komma va?


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Inte fan trodde du att den dagen skulle komma va?

indeed ;P


   
SvaraCitera
zIGGE

Myksa:

Du har ju inte ens fullHD...

Kvaliten på bildströmmen spelar roll och inte upplösningen på den

Speltidning:

Ok bra, tack!

Billiga korta kablar gör ingen verklighetsrelaterad skillnad, men är det en längre kabel (10m+?) kan det bli synbar skillnad jämfört med en någrahundrakronors kabel och 1000kr variant, eller mer.


   
SvaraCitera
zIGGE

kebabkurt:

Du ska förresten köpa en HDMI kabel, inte komponent, mellan dessa två är skillnaden i bildkvalité stor, trots att båda kan köra 720p/1080i.

ERROR

kebabkurt:

i teorin får du inte bättre bild av en dyrare kabel, men isolering, signalöverföring etc. är desto bättre.

Vad tänker du med? Isolering, bättrekvalite på materialet som överföringen baseras på etc, ger naturligen en dyrare kabel.

variabel:

kababkurt har rätt här.

/facepalm


   
SvaraCitera

zIGGE:

(10m+?)

Under 16 meter.

zIGGE:

ERROR

Nej

Edit: Har själv bytt från komponent till HDMI på t.ex. min Xbox 360. Färgåtergivning blir främst bättre, bilden är mycket plattare med komponent, det känns som om man spelar med ett filter.

zIGGE:

Vad tänker du med? Isolering, bättrekvalite på materialet som överföringen baseras på etc, ger naturligen en dyrare kabel.

Precis vad jag skrev...

zIGGE:

/facepalm

/facepalm


   
SvaraCitera
zIGGE

kebabkurt:

Precis vad jag skrev...

Nej.

kebabkurt:

i teorin får du inte bättre bild av en dyrare kabel, men isolering, signalöverföring etc. är desto bättre

Gå tillbaka till 7års kurser och lär dig läsa.

kebabkurt:

Edit: Har själv bytt från komponent till HDMI på t.ex. min Xbox 360.

Självklart, hdmi kabeln stöder nyare format men du har ingen förståelse om varför.

kebabkurt:

/facepalm

Jag och mina polers som sitter med mig nu hånskrattar emot dig, det borde lära dig ett och annat.


   
SvaraCitera

Vad människan i denna tråd vill ha redo på är vilken "HD-kabel" han ska skaffa. Alltså är det inte en person som bryr sig om kunskapen bakom det beslutet. Vad du vill är det ingen som förstår. Vi har gett människan samma råd, du har ändrat din åsikt om komponent och försöker förolämpa mig och ogiltigförklara mina svar. Varför du försöker göra detta vet jag ej. Vi skulle kunna gå in "på djupet" och tala om allt sådant som du försöker dra in mig i, men jag ser ingen mening med det och ärligt talat så verkar du inte förstå alltför mycket inom ämnet heller.

Så du kan ta dina wikipedia-kunskaper och gå och skratta med dina polers åt något som ni förstår er på, t.ex. en rolig bild. Här gör du ingen nytta och tillför inget. Din internetattityd är för övrigt förträfflig.

zIGGE:

7års kurser

Vad har du gått för kurs som är sju år lång?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera