Aviseringar
Rensa alla

Header på WordPress?


Ämnesstartare

Hej.
Startade nyss en blogg på WordPress men har grymt svårt att förstå hur man sätter in en header. Jag kan HTML dock inte CSS, men det borde inte vara så svårt att fixa en enstaka header?

Tacksam för svar 😉


   
Citera

Kunskaper i html och css är i princip onödiga när du använder wordpress, då de har färdiggjorda designer som är lätta att designa, finns dock vissa varianter där du kan kustomisera CSS:en, men aldrig HTML:en.

Du vill alltså ha en bloggheader. Välj isåfall en design där du kan välja bloggheader, vissa designer har ingen vettig header där du kan ha bild/färg/etc.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

.

fast om jag fattat det rätt måste man betala för att kunna ändra på det hos dem?


   
SvaraCitera

Crypto:

fast om jag fattat det rätt måste man betala för att kunna ändra på det hos dem?

Jao, på blogspot och blogg.se är det gratis, men wordpress är ju reklamfritt så det är ändå tusen gånger bättre.


   
SvaraCitera

MartinD:

Hej.
Startade nyss en blogg på WordPress men har grymt svårt att förstå hur man sätter in en header. Jag kan HTML dock inte CSS, men det borde inte vara så svårt att fixa en enstaka header?

Tacksam för svar 😉

vaddå, vill du bli länkad på kissies blogg eller? [wink]


   
SvaraCitera

Crypto:

fast om jag fattat det rätt måste man betala för att kunna ändra på det hos dem?

det gäller ju bara om man har sidan hostad på wordpress, man kan ju lika gärna slänga upp det på en annan server, då kan man ändra vad man vill, helt gratis.


   
SvaraCitera