Aviseringar
Rensa alla

Heavy Metal Kläder


stanislavdenstore:

Algiz-runan bär på starka kopplingar till Nazityskland, och den kontemporära "vit makt" organisationen National Alliance i USA använde sig till och med av runan i sin logga.

Så, jo. Det finns visst något på tröjan som "basically" är ett hakkors.

Nasse.jfif

Well inte det jag menade men ja det också.
Legit det töntigaste som finns


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Legit det töntigaste som finns

Jepp, jepp Rullar ögonen


   
SvaraCitera
mdma
 mdma

Bananlåda:

Okej nä inte riktigt ett hakkors såklart men menar bara att varg vikernes är ett riktigt wacko. Det kvittar ju igentligen eftersom man har tröjan för att man gillar hans musik men endå, det är som att ha vilket annat neo nazi band på sin tröja

Bra poäng. Varg har både bra musik och åsikter. Win win för mig antar jag. 

stanislavdenstore:

Algiz-runan bär på starka kopplingar till Nazityskland, och den kontemporära "vit makt" organisationen National Alliance i USA använde sig till och med av runan i sin logga.

Så, jo. Det finns visst något på tröjan som "basically" är ett hakkors.

Nasse.jfif

Att algiz användes av nazi-Tyskland ser jag inget illa med. Runor är alltid tusen år äldre än vilket politiskt sammanhang de kan ha använts i, så det är ganska irrelevant enligt mitt tycke. National Alliance har jag aldrig ens hört ett ord om, jag har inte särskilt mycket sympati med den nationen och dess utblandade invånare i första hand. 


   
SvaraCitera

mdma :

Bra poäng. Varg har både bra musik och åsikter. Win win för mig antar jag. 

Att algiz användes av nazi-Tyskland ser jag inget illa med. Runor är alltid tusen år äldre än vilket politiskt sammanhang de kan ha använts i, så det är ganska irrelevant enligt mitt tycke. National Alliance har jag aldrig ens hört ett ord om, jag har inte särskilt mycket sympati med den nationen och dess utblandade invånare i första hand. 

Ah well, alla älskar ju nazister så


   
SvaraCitera