Aviseringar
Rensa alla

hehe lite pinsamt 🙁


Ämnesstartare

är det någon av er (tjejer) som har haft en jättefinne som inte går att klämma i underlivet? eller den sitter i ljumsken fast lite längre inåt underlivet lixom. den är stor som en ärta och jag undrar om det är helt normalt att få såna här knölar? [sad] jag vågar inte prata med de här om någon. när jag klämde kom det ut lite vätska men sen gick det inge mer. .. jag menar... den är ju rätt stor! men jag hoppas jag kan få svaret: det går över med tiden [wink] hihi tacksam för svar![bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Inåtväxt hår säkert. Det försvinner av sig självt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej. men tänk om de är hårsäckinflammation? [sad] åh hur vet man de?:( är så rädd...men kanske i onödan hehe men tack för svaret!


   
SvaraCitera

justme_:

okej. men tänk om de är hårsäckinflammation? [sad] åh hur vet man de?:( är så rädd...men kanske i onödan hehe men tack för svaret!

Behandling

Om man har besvär av hårsäcksinflammation bör man använda en tvållösning som innehåller klorhexidin, som motverkar bakterier. Sådana tvållösningar kan man köpa receptfritt. Man använder medlet en gång om dagen under två veckor när man duschar eller badar.

Man kan också pröva en receptfri mjukgörande kräm som innehåller propylenglykol.

När ska man söka vård?

De flesta behöver inte söka vård eftersom man kan behandla besvären själv.

Om de inte går över på ett par veckor kan man kontakta en vårdcentral. Man kan alltid ringa sjukvårdsrådgivningen för råd.

Källa

Är väldigt säker på att du inte ens behöver oroa dig dock. De försvinner av sig själv så länge som du tvättar dig normalt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha okej! [bigsmile] ja om det inte går över tänker jag traska till apoteket! tack så mkt för svaret! [cool]


   
SvaraCitera

justme_:

tack så mkt för svaret! [cool]

Inga problem! Har själv haft detta någon gång ibland, men det försvinner alltid efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast det kan också vara en lymfl körtel!


   
SvaraCitera

Kläm mer.


   
SvaraCitera