Aviseringar
Rensa alla

HEJ ALLA GLADA OCH FINNIGA


Ämnesstartare

JAG SKA FÅ ROACCUTAN DET ÄR JAG GLAD FÖR
OM JAG INTE HAR EN LEDSEN LEVER DOM TOG BLOD FRÅN MIG IDAG JAG FÅR VETA OM TVÅ VECKOR PÅ ÅTERBESÖKET

NU HAR JAG EN FRÅGA TILL ER TJEJOR OCH KILLAR

KAN MAN HA VÄTEPEROXID I HÅRET NÄR MAN ÄTER ROACCUTAN ELLER DÖR HÅRBOTTEN DÅ
ANNARS KOMMER JAG FÅ EN UTVÄXT PÅ JÄTTEMÅNGA CENTIMETER OCH ÄNNU FLERA MILLIMETER, SÄKERT NÄSTAN EN DECIMETER OCH DET ÄR JU INGE KUL

TACK FÖR MIG HEJDÅ


   
Citera
Ämnesstartare

skriver de fortfarande ut det? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

skriver de fortfarande ut det? 😮

ja, på licens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BUMP

VILKEN DÅLIG RUBRIK JAG HADE


   
SvaraCitera

jag vet ej något om det, fråga doktor??

Dold text: ok borde ej skrivit, men nu har jag ju redan tryckt på tråden å hade ej bättre för mig[blush]


   
SvaraCitera
Lounge

Artie:

licens

hur går d till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag vet ej något om det, fråga doktor??

litar inte på henne så mkt, vill ha någon med erfarenhet som blekt sitt hår och ba: ja det gick bra eller nej, min hårbotten fick superextremeksem!

Lounge:

hur går d till

det är inte ett godkänt läkemedel i Sverige, så doktorn begär då tillåtelse från läkemedelsverket att få skriva ut det till någon. nu för tiden har man individuell licens, så varenda som äter det registreras. förut hade hudläkare med vana att skriva ut roaccutan egen licens, som räckte, nu behövs en licens för varje utskrivning av medicinen.
men jag tror aldrig läkemedelsverket nekar något hudläkare vill, det har jag aldrig hört om, utan det är bara byråkratiprocedur. att de ändrat och nu ger individuell licens är för att i mer detalj kunna kartlägga resultat, biverkningar å sånt, vad jag förstått.


   
SvaraCitera

Artie:

litar inte på henne så mkt, vill ha någon med erfarenhet som blekt sitt hår och ba: ja det gick bra eller nej, min hårbotten fick superextremeksem!

Aha, sa hon att d va ok?
prova sjukvårdsupplysningen annars?
fast de kanske har: 0 koll iofs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Aha, sa hon att d va ok?

ne jag har inte frågat, men oavsett svaret så har jag INGET FÖRTROENDE förstår du vafd jag menar
ska byta senare.

Blivande_japan:

prova sjukvårdsupplysningen annars?
fast de kanske har: 0 koll iofs

klart de har noll koll, det e ju bara sjuksyrror som man ringer till å de har nog inte mycket erfarenhet av roaccutanbehandling.


   
SvaraCitera

Artie:

ne jag har inte frågat, men oavsett svaret så har jag INGET FÖRTROENDE förstår du vafd jag menar
ska byta senare.

aha ok![crazy]


   
SvaraCitera

[y]Jag har hört att man kan få acne av att använda caps lock för mycket


   
SvaraCitera

Tog själv Roaccutan utan några som helst positiva resultat.
Fick jävligt torr hud på händerna och munnen istället.

Det bästa som jag vet det är att undvika alla mejeriprodukter, punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju läsa bipacksedeln: http://www.lakemedelsverket.se/upload/nyheter/2006/Roaccutan%20PIL%20070221.pdf

Står dock inget om att färga håret? [shake]
Men du får inte vaxa dig under behandlingen. xD

Denna är nyare:
http://www.lakemedelsverket.se/upload/nyheter/2010/UK%20Roaccutan%20PIL%20Oct%20...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEJ FÖR MIG HJÄLPTE B5-TABLETTER. FUNGERADE SKITBRA. VET ATT DET INTE FUNGERADE FÖR DIG. HEJDÅ.


   
SvaraCitera
KSENIA

Skordatura:

Jag har hört att man kan få acne av att använda caps lock för mycket

HAR HÖRT TVÄRTOM
MVH 1 LEVANDE BEVIS


   
SvaraCitera