Aviseringar
Rensa alla

Hej alla hobbyläkare!


Ämnesstartare

Mitt ena knä har gått på strejk sedan någon månad tillbaka... Bävar alltid inför att sätta mig på huk för att jag knappt kommer upp igen pga relativt stor smärta :/ 

Får ont på nätterna ibland om jag haft benet i samma vinkel länge, samma om jag bara sitter stilla i soffan en kvart..
Försöker hålla det rakt med bara en lätt böjning så ofta det går men det har inte hjälpt.

Bör jag ringa vc? Thank you!


   
Citera

Ring vc så kanske de skickar vidare dig till nån physioterapeut eller nåt liknande.
 
Har du provat ta nåt anti-inflammatoriskt?

Har haft knäproblem ibland och det har berott på muskelimbalans mellan främre och bakre lår. Physioterapeuter kan fixa sånt.


   
SvaraCitera

Du vill möjligtvis inte byta ditt knä mot min tennisarmbåge?

Hjärta


   
SvaraCitera

bäst att söka vård för det.

är det svullet? skulle kunna vara en inflammation isf. 
får själv ibland ont i knäet när jag sitter stilla länge på vissa sätt, tror det beror på att jag haft löparknän tidigare, men är inte alls säker. kanske bara blivit gammal...


   
SvaraCitera

Bööööörg

Har haft knäproblem ibland och det har berott på muskelimbalans mellan främre och bakre lår. Physioterapeuter kan fixa sånt.

Ingefära? 

Haha skoja... Men du har nån träningsskada va?

till ts: gör som folk säger, men du kanske borde fundera på att börja träna om du inte redan gör det, tror att det vore bra.


   
SvaraCitera

onödigt elak:

Ingefära? 

Haha skoja... Men du har nån träningsskada va?

Ja det kan hjälpa också xD

Nej har ingen träningsskada


   
SvaraCitera