Aviseringar
Rensa alla

Hej alla ni som INTE är taskiga


Hej hej, jag tycker jag är väldigt o-taskig [smile]


   
SvaraCitera

hej
jag misstänker att du är ett troll
är det elakt?


   
SvaraCitera

(...)


   
SvaraCitera
seasaw

MissAnox:

ut i solen!

ja! har redan varit ute lite! sol är smygunderskattat


   
SvaraCitera

hejsan svejsan!


   
SvaraCitera

Chibibbi:

på vilken nivå ligger din förståelse för icke-verbal kommunikation/underliggande betydelser, om jag får får fråga?

hur skulle hon kunna svara på det?


   
SvaraCitera

isola:

hur skulle hon kunna svara på det?

genom att beskriva hur hennes kommunikation skiljer sig gentemot den neurotypiska.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

gentemot den neurotypiska.

gentemot den vadå!? [chocked]


   
SvaraCitera
Exner

isola:

hur skulle hon kunna svara på det?

Ligger din förståelse för icke-verbal kommunikation/underliggande betydelser på en annan nivå än hos en aspie:are? I så fall hur.


   
SvaraCitera

Exner:

Ligger din förståelse för icke-verbal kommunikation/underliggande betydelser på en annan nivå än hos en aspie:are? I så fall hur.

Vad skulle hon svara? Det var en respektlös och konstig fråga, enligt mig. Okej att fråga om hon förstår sarkasm och ironi men på vilken nivå är väl fasen att ta i.


   
SvaraCitera

S3ON:

gentemot den vadå!?

gentemot den neurotypiska. en icke-autist.

isola:

Det var en respektlös och konstig fråga, enligt mig. Okej att fråga om hon förstår sarkasm och ironi men på vilken nivå är väl fasen att ta i.

Varför och hur är den respektlös?


   
SvaraCitera

Att jag frågar henne hur och i vilken grad hon avviker, ser jag inte som respektlöst. Det som vore respektlöst vore om jag i någon som helst utsträckning påstod att hennes avvikelse skulle göra henne sämre än någon annan - vilket jag inte gör och inte tycker.


   
SvaraCitera

Att tycka det är respektlöst att fråga om en avvikelse, tyder väl snarare det på att man har något emot icke-normativa företeelser, i mina ögon.

Lite som att det vore fel att fråga om någon är homosexuell eller religiös.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Lite som att det vore fel att fråga om någon är homosexuell eller religiös.

Nä det är inte samma sak. Hon tog ej ens upp sitt handikapp här, och hur ska hon ens kunna svara på det? Hur skulle du svarat?


   
SvaraCitera
Exner

isola:

Nä det är inte samma sak.

ok [wink][wink][wink]

isola:

Hon tog ej ens upp sitt handikapp här

AutismGirl:

AutismGirl

[smile]

isola:

Hur skulle du svarat?

Har du svårigheter med att beskriva varför du inte lider av autism? Om ej, bör inte någon som har det, vara oförmögen att förklara motsatsen.


   
SvaraCitera