Aviseringar
Rensa alla

Hej göteborgare


Ämnesstartare

Är lite närmare nu, någon vänlig själ där ute?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[jaggillarpojkarmedskägg]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Villkoret skulle i så fall vara att du inte dömer mig för min stökiga "vada runt i skit"-lägenhet[no-no]

Är du en horder månne?

Umare är så fina!!! Ska också skapa en sådan här tråd om jag ska bege mig någonstans utan husrum. Blir varm i hjärtat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är du en horder månne?

Alltså nja, det där var mest sagt på ett överdrivet skämtsamt sätt för hur stökigt det är i min lägenhet.

Men lite av en samlare är jag. Jag kan spara på så små obetydliga saker som kvitton. Jag sparar inte alla kvitton, utan bara dom som har viss betydelse. Med det menar jag att jag tittar på kvittots datum och klockslag och minns då att "ahh just ja, det var ju den skojiga dagen/kvällen/natten", och på så sätt återupplever jag till viss del den dagen eller whatever det var. Räkningar är dock ett typiskt exempel på något jag inte ser någon mening i att spara.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

vitton, utan bara dom som har viss betydelse. Med det menar jag att jag tittar på kvittots datum och klockslag och minns då att "ahh just ja, det var ju den skojiga dagen/kvällen/natten", och på så sätt å

Kan du inte föra dagbok ist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kan du inte föra dagbok ist?

Det är nåt med dagbok som känns så... euhhh. Dessutom så funkar det inte på samma sätt, för då har jag skrivit ner det. Ett kvitto är en fysisk del, om än en liten sådan av den dagen/kvällen/whatever.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kan du inte föra dagbok ist?

Hahahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Hahahaha [bigsmile]

Det var ärligt menat!!

Storchen84:

Ett kvitto är en fysisk del, om än en liten sådan av den dagen/kvällen/whatever.

Men efter ett tag minns du nog inte allt så tydligt med kvittot som om du skulle skriva ned det kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det var ärligt menat!!

Men ändå kul. Är lix inte förvånad att det var du som skrev det [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men efter ett tag minns du nog inte allt så tydligt med kvittot som om du skulle skriva ned det kanske.

Jag förstår att man kan tro det, med tanke på att jag själv förvånas över hur detaljerat jag kan minnas...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

ag förstår att man kan tro det, med tanke på att jag själv förvånas över hur detaljerat jag kan minnas...

Ja nu ja, men om 10-20 år gör du nog inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja nu ja, men om 10-20 år gör du nog inte det.

1. Vi får se.
2. Efter så lång tid har jag mer minnesvärda saker att "gå vidare till" så att säga.
3. Jag undrar om inte det äldsta kvittot är typ 5 år gammalt och tar jag fram det kan jag minnas det som om det hände för några timmar sen.

[love]


   
SvaraCitera