Aviseringar
Rensa alla

HEJ , I NEEEEDDD HELP about Präster / Kyrkan under den Franska revolutionen!


Ämnesstartare

HEJ I NEEEDD HEEEELPPP , på riktigt asså ! Den månaden jobbar jag bl a om Den Franska F*UCKIN revolutionen i skolan and i need some serious help ![blush]🙂 , iallafall tillbaka till saken , jag har ett par frågor som jag seriöst försökt och hitta svaren på men tyvärr har det inte gått så bra , frågorna är följande : Vad ansåg prästerna / kyrkan om den franska samhället under 1789 ?
Vad var det dom värkligen ville förändra egentligen ?
Vem var mot prästerna / kyrkan på den tiden and why ?

FEEETT tacksam för svar ![love]


   
Citera
Ämnesstartare

Asså kyrkan blev juu STARKT förföljt under den fransaka revolutionen och massvis av präster dödades och allt det hära , men varför de ?
Vad gjorde dom / ansåg dom för att det skulle göras köttfärssås av dom ? Nej skoja ! ( låter som om jag inte tar de seriöst ) Men allvar , vad varee ?


   
SvaraCitera

Kom hit så hjälper jag dig [party]


   
SvaraCitera

Studera din studielitteratur mera noggrant, unga dam! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DU ( ISOLA ) ? Om du inte har något vettigare och säga så gör det inte HEEELLLEEER!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha Nej Tack Evil ! Om du vill va snäll så hjälp mig här annars skit i det bara .


   
SvaraCitera
ilse
 ilse

Prästerna gynnades av samhällssystemet som var i frankrike innan franska revolutionen. både adelsmännen och prästerna hade det gott ställt och de hade mycket makt när ludvig XVI styrde så prästerna ville inte att samhället skulle förändras som borgarna och bönderna ville eftersom de hade så lite makt. borgarna och bönderna ville förändra samhället eftersom kungahuset, adeln och prästerna hade så mycket pengar medan de "vanliga" folket levde i fattigdom. Prästerna var royalister (allstå de var för kungahuster och monarkin) men revolutionärerna (borgarna och bönderna som var emot kungahuset och monarkin) så revolutionärerna ville ju så klart göra sig av med sina fiender så därför dödades prästerna.
Hoppas att du har fått svar på dina frågor. Om du inte har det så är det bara att höra av sig!


   
SvaraCitera

Fresh2deth:

Vem var mot prästerna / kyrkan

vetenskapsmän, icke-troende och folk som var trötta på kyrkans makt.

Fresh2deth:

why ?

lista ut det själv?

Fresh2deth:

Vad gjorde dom

de våldtog små pojkar.


   
SvaraCitera

Dom gilla det inte.

Gå nu och öppna dina historia böcker och lär dig att allt inte finns på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ilse:

Hoppas att du har fått svar på dina frågor. Om du inte har det så är det bara att höra av sig!

OHHH TACCCKK , jo de klart jag fått ..![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Gå nu och öppna dina historia böcker och lär dig att allt inte finns på internet.

För det första heter det historie* böcker och för det andra HADE den info jag vill ha funnits i böckerna hade jag säkert inte frågat ,tro mig !


   
SvaraCitera

Fresh2deth:

DU ( ISOLA ) ? Om du inte har något vettigare och säga så gör det inte HEEELLLEEER!

förstår hur man känner när man inte hittar svaren och särskilt hur man känner då det angår ett ämne man ogillar[n]
Men tycker samtidigt att det isola sa var ganska vettigt[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

förstår hur man känner när man inte hittar svaren och särskilt hur man känner då det angår ett ämne man ogillar
Men tycker samtidigt att det isola sa var ganska vettigt[/quo

Någon som förstår mig iaf haha , A jag vet men just den stunde var hon /han inte vettig alls


   
SvaraCitera

Fresh2deth:

För det första heter det historie* böcker och för det andra HADE den info jag vill ha funnits i böckerna hade jag säkert inte frågat ,tro mig !

Då letar du dåligt. Detta ämne finns verkligen i böcker.


   
SvaraCitera

Att lära sig historia är skittråkigt när man inte kan sätta det i ett sammanhang. Men man kommer aldrig kunna sätta det i ett sammanhang om man inte lär sig. Det garanterar i sin tur inte heller att det blir roligt eller intressant. Men hur som helst är det sjukt värdefullt senare i livet.


   
SvaraCitera