Aviseringar
Rensa alla

Hej, jag har inte gjort en låt


Ämnesstartare

men här är en bortklippt improvisation från ett projekt med arbetsnamnet "Riksväg 50" (finns på kassett senast 2015, om jag har lite självdisciplin).
https://soundcloud.com/monty-cantsin/untitled-4


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du spelar ju jättefint!! är det orgel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger: du spelar ju jättefint!! är det orgel?

Syntetisk flöjt


   
SvaraCitera
Paseo

ooohhhhhhhhh Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sorglig 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0:40 något gillar jag mest! ganska skön låt

oats tycker att den har mycket fina harmonier och disharmonier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Syntetisk flöjt

coolt.

men spelar du eller är det programmerat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger: men spelar du eller är det programmerat?

Spelar via midikeyboard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Spelar via midikeyboard

fint. jag diggade. ska lyssna mer på den lite senare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det entoniga pipet som börjar vid 25 sekunder är inte intensionellt utan en biprodukt av billig utrustning, förresten


   
SvaraCitera

Blir intressant att lyssna på hela låten.

så långt, mycket bra!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte lyssnat, kass uppkoppling. men använder du ett klav som har vettiga kontroller för att simulera drawbars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: inte lyssnat, kass uppkoppling. men använder du ett klav som har vettiga kontroller för att simulera drawbars?

Nej, använder simplaste (billigaste) klaviatur jag hittat, får nöja mig med vst:er med simulerade drawbars, så svårt att pyssla med medan man spelar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carl hitman: Blir intressant att lyssna på hela låten.

Låten kommer att ha någonstans mellan väldigt lite och ingenting med det publicerade keyboardfumlandet att göra, det är inte kasserat för att det är bra, heh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Nej, använder simplaste (billigaste) klaviatur jag hittat, får nöja mig med vst:er med simulerade drawbars, så svårt att pyssla med medan man spelar

jag har ett maudio oxygen 49 liggandes med åtta faders som nog skulle funka bra som drawbars, tror jag. om du är intresserad. det är för stort för att vara ett praktiskt skissklaviatur för min del, och för litet för att vara ett riktigt masterklaviatur, men det har definitivt sina meriter.


   
SvaraCitera