Aviseringar
Rensa alla

Hej jag heter Reinfeldt och tror att "du är kommunist" är ett argument


Ämnesstartare

[bigsmile]

Från partiledardebatten igår. Reinfeldt är den första som går upp för att battla Jonas Sjöstedt, och "du är kommunist" är det enda han lyckas klämma ur sig under hela sin taltid. Bra argument!

För den som vill se hela:

​Partiledardebatt jan 2012: Jonas Sjöstedt (V)


   
Citera

Låter som ett bra argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VARFÖR SÄGER HAN K_Å_MMUNIST ÅÅÅÅÅ[cry]

Anyways vilken jävla tomte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pfff! han har mycket att lära av republikanerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det är ungefär som att säga till svenska folket att jag gick med i Moderaterna för att jag inte trodde på frihet"

Tystnaden som uppstår när man försöker vara ironisk, men det istället framstår som att man för en gångs skull är ärlig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

"Det är ungefär som att säga till svenska folket att jag gick med i Moderaterna för att jag inte trodde på frihet"

Det var det bästa.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var inte så bitter över att det går bättre för honom än för de röda [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Det var det bästa.[love]

haha vad man än tycker om R:s definition av frihet så gillar jag hans argumentation. Låter lite som jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smutskastningspolitiken är här för att stanna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

frihet"

lite kul. Vi pratade precis om det på svenskan (där vi håller på med retorik). Läraren rådde oss att smyga in just ordet frihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reinis [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

"Det är ungefär som att säga till svenska folket att jag gick med i Moderaterna för att jag inte trodde på frihet"

det gör han säkert, frihet för vem är väl en bättre fråga. moderaterna är ju lika bra på förtryck som stalinisterna, med skillnaden att moderaterna (i likhet med allt annat) vill avreglera det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satt förövrigt och läste ledaren i vår bedrövligt borgerliga lokaltidning över frukostfilen. På tal om smutskastning... läs den vettja.

http://norran.se/201​2/01/ledare/den-stora-duellen-uteblev/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För honom är det ju det, med tanke på att politiken strider fullständigt mot hans. Dessutom, ifall han kan få det till att Sjöstedt har talat osanning tjänar ju detta till att misskreditera denne. Höger-vänsterpolitik går inte att debattera tills någon anser sig ha haft fel, eftersom det handlar om inställning, det enda man kan göra är att belysa det man tycker är knasigt med den andres politik och hoppas att människor står bakom en. Det är samma typ av argument som oppositionen använder när de säger att Alliansen säljer ut företag, ty för dem är det en förolämpning att vara moderat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samt:

Rödingajäveln:

Hej jag heter Reinfeldt

tack för att du bringar klarhet i det, har misstänkt det ett tag, faktiskt. fast det kändes oartigt att fråga.

Nachac:

Det är samma typ av argument som oppositionen använder när de säger att Alliansen säljer ut företag, ty för dem är det en förolämpning att vara moderat.

förutom i de många fall där man presenterar tydliga och väl underbyggda argument baserade på fakta och praktiska omständigheter, då. utförsäljningar, till skillnad från ideologier, kan faktiskt debatteras på en saklig grund, och detta görs även. mer sällan av blåhögern än av rödhögern, men även det händer.


   
SvaraCitera