Aviseringar
Rensa alla

hej jag skrev en sak, boring bullshit elr kan bli nåt? mvh


Ämnesstartare

Skyltfönstret var trasigt, det förstod Jonas, så långt var han med. Varför var skyltfönstret trasigt? Den frågan tycktes omöjlig att besvara. Han försökte fästa blicken vid de vassa skärvorna som fortfarande satt kvar i fönstrets inramning, efter en stund lyckades han och han kände en rännil av glädje som dessvärre blev kortvarig.

”Det ser ut som huggtänder”

Han hajade till, först enbart mental.

”Huggtänder”

Nu ryckte han till och en våg av smärta vällde in över honom när han återigen blev medveten om sin kropps existens, varje fiber kändes sargat och han ylade av smärta, efter en stund som lika gärna hade kunnat vara en evighet övergick ljudet till mer av ett gny, en uråldrig klagan som inte gjort skillnad mellan väsen sedan tidernas begynnelse. När Jonas hade samlat sig lite försökte han ännu en gång rekrytera sina hjärnceller till att sluta upp bakom hans vilja, det var dags för tankeverksamhet, det fanns ett behov, men pusselbitarna tycktes vara spridda för vinden, han fokuserade ännu en gång på verkligheten där skyltfönstret fortfarande var i hans blickfång. Huggtänderna var ännu kvar. Han rös och jämrade sig ännu en gång, dock kortvarigt. Han förstod att något var fel, så här skulle det inte vara.

Han hade samlat sig tillräckligt för att ta itu med att felsöka sin kropp, han låg på sidan, mer exakt i framstupa sidoläge. Tanken fick honom att le och han mindes när man fick lära sig sådant i skolan, för så oerhört länge sen tycktes det nu. Hans leende försvann och han började istället röra fingrarna ett i taget, sedan tårna, en i taget. Allt fungerade tillfredsställande och med en sådan våldsam kraftansträngning att det snurrade i hans skalle satte han sig upp, det dröjde några minuter innan han klarade av att se sig omkring, men vilken syn det sedan var.

fortsättning följer(?)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

spännande


   
SvaraCitera
reben

tråkig när kmr sexscenerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: tråkig när kmr sexscenerna

vene


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det en sexnovell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: är det en sexnovell?

nej det är en beskrivning av hur en karaktär går under "så skapas ett monster" är den preliminära titeln he he


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad menas m huggätnderna e fortf kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: vad menas m huggätnderna e fortf kvar?

glas som satt kvar i skyltfönstret 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

personen borde heta jesus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: personen borde heta jesus.

tack för feedback


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spännande, trevligt med mitt-i-smeten-perspektiv. Ett och annat grammatiskt fel, annars fint. Man vill veta vadfan det är frågan om så det är en bra början, antingen till historien eller en episod. Vad jag tänkte var att du kanske vill omformulera detta en smula:

Rävpojken: en uråldrig klagan som inte gjort skillnad mellan väsen sedan tidernas begynnelse.

Kanske "förblivit likadan" eller något. Låter konstigt när du konstruerar "klagandet" som aktören vilken inte gjort skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Spännande, trevligt med mitt-i-smeten-perspektiv. Ett och annat grammatiskt fel, annars fint. Man vill veta vadfan det är frågan om så det är en bra början, antingen till historien eller en episod. Vad jag tänkte var att du kanske vill omformulera detta en smula:

Tumme upp

Nachac: Kanske "förblivit likadan" eller något. Låter konstigt när du konstruerar "klagandet" som aktören vilken inte gjort skillnad.

gillar det som det är nu faktiskt, det är stilistiskt enligt mig, men du kan ha rätt dock "som inte har skilt sig mellan väsen sedan blabla"
gillar att leka med språket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken: "som inte har skilt sig mellan väsen sedan blabla"

Tummen upp. Även om jag när jag ställde om perspektivet förstår originalmeningen bättre.

Blir sugen på att skriva, går i perioder det där. Ska det bli en realistisk eller övernaturlig historia?

Rävpojken: gillar att leka med språket

Tycker det är utmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Tummen upp. Även om jag när jag ställde om perspektivet förstår originalmeningen bättre.

Förstår vad du menar!

Nachac: Blir sugen på att skriva, går i perioder det där. Ska det bli en realistisk eller övernaturlig historia?

aa det var rätt skönt, aldrig gjort bara för att förut skulle mest se om jag kunde så skrev ner något. vet ej men det lutar åt realistisk, bestämmer mig efter hand typ vilket är rätt dåligt :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken: aa det var rätt skönt, aldrig gjort bara för att förut skulle mest se om jag kunde så skrev ner något. vet ej men det lutar åt realistisk, bestämmer mig efter hand typ vilket är rätt dåligt :$

Det är faktiskt rätt dåligt, men så jag själv också ofta gjort, så tycker som regel själv att det är spännande när jag skriver. Dock behöver man inte ha hela historien uttänkt på förhand, men det är bra att ha vissa knutpunkter och slutet utfunderat.


   
SvaraCitera