Aviseringar
Rensa alla

Hej kan ni lyssna på denna svenska rap låten säga vad ni tycker kan ni svara ärligt.


Ämnesstartare

hej kan ni lyssna på denna svenska rap låten säga vad ni tycker den handlar om en viktig ämnen om den person som är deprimerad och den försöker signalera det till alla men ingen bryr sig. Den hemliv är katastrofal den vet inte vad den ska göra så den vänder sig till rakbladet etc.

här är låten

Tack !


   
Citera

När jag var typ 12 sa min syster till andra att jag var självmordsbenägen när hon sett mig hantera rakblad. Jag lekte med en bic rakhyvel! Hade inte mycket som behövde rakas då... Var absolut inte självmordsbenägen! Låten...lite grötig text. Självmord är aldrig lösningen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dindoonuffin:
När jag var typ 12 sa min syster till andra att jag var självmordsbenägen när hon sett mig hantera rakblad. Jag lekte med en bic rakhyvel! Hade inte mycket som behövde rakas då... Var absolut inte självmordsbenägen! Låten...lite grötig text. Självmord är aldrig lösningen.  
A förstår man är inte självmordbenäger på grund utav man skär sig etc. Men hur menar du med grötig text


   
SvaraCitera
YungG

Jag har lite svårt att höra vad som sägs, vocals gifter sig inte så bra med beatet. Så kan inte riktigt ge någon feedback på det. Det lät lite ur takt generellt, en viktig del av rap är att få in rim på var fjärde takt 🙂 Givetvis finns det undantag där man kan bryta denna "regel". Men för att kunna bryta en regel så måste man förstå den först.

Fortsätt bara göra musik! Det mesta lär man sig genom att bara nöta och nöta


   
SvaraCitera

Förutom introsnacket som var klart och tydligt så fattade jag inte ett enda ord. Uppfattade inte ens på vilket språk den var. Var den över huvud taget på svenska?

Är för övrigt ingen rapälskare.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Svensk rap är det värsta som existerar.


   
SvaraCitera

KilleHär:
Nej. Svensk rap är det värsta som existerar.

Även om jag  inte är någon rap fan så kan jag ju tycka att svenska Petter (Petter Askergren) är helt ok och likaså bruden som var med i TV4 programmet "Så mycket bättre" i lördags - Silvana tror jag hon hette, var ju ganska ball.

Men TS rap försök var en katastrof. Gråter


   
SvaraCitera