Aviseringar
Rensa alla

Hej um jag vill ha en opartisk synpunkt av er


Paseo
Ämnesstartare

Ahhh eftersom jag inte orkar skriva allt igen kopierar jag lite av mina facebookstatusar å så får ni säga vad ni tror om det hela. Då vill jag ha en helt opartisk åsikt mmmm det funkar inte å prata me antingen grisbönder eller djurrättsaktivister ok.

.......

Hmm har ringt till olika ställen för att få prata om hemsidan ettlivsomgris.se men alla säger bara "nä jag vet inget om grisfarmar". Inte ens polisen visste något om djurskyddslagen.... Helt sjukt.

........

Ringde djurskyddet och de säger att allt som dokumenterats på ettlivsomgris.se är sant men pga regeringen kan ingen göra något åt det, då regeringen påstår att det räcker med egenkontroller. Varpå hon sa "men det räcker ju uppenbarligen inte... Men det anser regeringen och då kan ingen göra något" okejs då får jag vända mig till politiker då.

........

Hihi. Ringde en grisbonde och frågade om hemsidan ettlivsomgris. Han säger att det är marknadsföringsfusk för att få folk att sluta äta griskött.

Jag ringde Djurens Rätt som inte har något med ettlivsomgris att göra och frågade om hemsidan samt berättade vad grisbonden sa. Hon jag pratade med visste mycket om hemsidan och sa att det inte handlar om marknadsföringsfusk då rörliga bilder är närmast omöjligt att fejka. Dock sa grisbonden att bilderna ska vara tagna i utlandet. Men å andra sidan; var kommer då alla gårdsnamnen från? Borde inte dessa gårdar vara skitarga för att deras gårdar vinklas på ett brutalt sätt?

Jag får helt enkelt ta reda på saken själv med egna ögon. Egna opartiska ögon.

......

Ah på torsdag morgon ska jag till en grisbonde som jag vet behandlar sina grisar väl bara för att dokumentera hur grisar som behandlas väl har det.

Ok så give me åsikter okokokok


   
Citera
Paseo
Ämnesstartare

Är ni helt säkra på att ni inte kan [sad]
Jag vill gärna att ni ska kunna [love]


   
SvaraCitera

Hur kan man behandla ett djur väl genom att döda det?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

g*nus:

Hur kan man behandla ett djur väl genom att döda det?

Mmmm jag håller med dig till fullo. Men just nu måste jag bortse från att grisarna dör i vilket fall som helst eftersom jag skriver ett arbete om grisars levnadsförhållanden.


   
SvaraCitera

är väll bra att du underhåller dig själv eller va de är du gör.


   
SvaraCitera

Jag och en polare planerar att göra ett liknande besök hos in lokal grisbonde här på ön. Gissar att läget här inte är lika fruktansvärt då gotländska bönder är väldigt noga med profilering, inte bara grisbönderna utan i princip alla lokalproducerande bönder.

Ska bli intressant iaf. Hoppas det blir detsamma för dig.


   
SvaraCitera

Paseo:

Men just nu måste jag bortse från att grisarna dör i vilket fall som helst eftersom jag skriver ett arbete om grisars levnadsförhållanden.

Ah okej. Coolt. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera

OF 5:

är väll bra att du underhåller dig själv eller va de är du gör.

Skulle du skrivit så till någon som jobbar för rädda barnen?

Miceparade:

Jag och en polare planerar att göra ett liknande besök hos in lokal grisbonde här på ön. Gissar att läget här inte är lika fruktansvärt då gotländska bönder är väldigt noga med profilering, inte bara grisbönderna utan i princip alla lokalproducerande bönder.

Tycker att alla borde besöka bönder och slakterier för att se vad som sker.


   
SvaraCitera

isola:

Skulle du skrivit så till någon som jobbar för rädda barnen?

är det inte bra att göra något man mår bra av?


   
SvaraCitera

OF 5:

är det inte bra att göra något man mår bra av?

jodå men det är ju ingen underhållning precis


   
SvaraCitera

är väl super att du vill göra det [smile]

Paseo:

Egna opartiska ögon.

bästa [love]


   
SvaraCitera

vill ocskå veta sånt


   
SvaraCitera

isola:

jodå men det är ju ingen underhållning precis

nähäpp


   
SvaraCitera

vad är det som dokumenterats på ettlivsomgris.se? : o


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Werjevir:

vad är det som dokumenterats på ettlivsomgris.se? : o

saker som detta
<iframe src="http://player.vimeo.com/video/16470503" width="400" height="300" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>


   
SvaraCitera