Aviseringar
Rensa alla

Hej, vem är du? Jag är ny, har du några tips?


Arre_E:

Självklart! Fixar du en kanna saft så fixar jag lussebullar 😛

Absolut. Fast jag föredrar vaniljbullar men lussebullar får gå nu när det är jul. Funkar svartvinbärssaft? 


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

Ja men jag tänkte så klart fylla bullarna med vanilj+saffranskräm! Annars blir det en torr bulle i form av en 8:a. Ja, absolut! Hur aktiv är du här?


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Ja, skapa forumlekar! jag gillar bilddagboks quiz, (1000 frågor) nästan som svara på fem frågor, ställ fem frågor. Hade velat ha mer!!! Jag skriver bara av mig och använder sidan som dagbok eller kalender. Backup för foton om de går förlorade Party 
tips på tagg till tråd: "klotter"

hade velat återuppliva den där resetråden, bästa matställena.

lägg upp en med 50ish frågor så svarar vi och sen kör vi en nyfiken utfrågning på alla knäppa svar 😀


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

politisk realist:

Tyvärr är det väl så att att UM håller på att dö ut. Medlemsantalet minskar för varje dag eller i vart fall antalet aktiva medlemmar minskar vilket också bidrar till att antalet inlägg minskar. Vilket i och för sig är nästan likadant med de allra flesta forum. I vart fall de svenska. Andra sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter m fl har väl tagit över mycket av forumenas trafik.
Vad beträffar just UM beror väl enligt mina åsikter det sjunkande medlemsantalet mycket på en alltför hård moderering samt att åsiktdfriheten begränsats. Vilket har medfört att när de allra flesta uppnår 18-års åldern så avregistrerar de sitt UM-konto och lämnar UM bakom sig och går vidare till Flashback där takhöjden är avsevärt mycket högre för oss svenskfödda. Samt naturligtvis i viss mån - åldersspannet för en "tonåring" är ju begränsat till ett visst antal år.
Filosoferar jag om som inte varit tonåring på något år . Cool

Tack för ett välskrivet och engagerat svar! 

Oh ja jag ser det tyvärr, känner ni någon admin? Finns det saker som vi inloggade kan hjälpa till med? Jag tror att många unga och unga + ett par år vill ha ett forum där man kan möta "randomes for fun", vet dem om att denna sajt finns? 
Flashback är bra om man vill synas i media eller om man skall äta olagliga piller? Men nya vänner / chatta -NJAAA. Att driva ett forum som fungerar så krävs det många aktiva admins som dels kan locka folk in och även hålla koll på alla peddogubbar som dessvärre alltid ansluter sig.
Synd att de över 18 inte fick en speciel "batch" som säger att de är över en viss ålder och då får möjlighet att hålla koll på forumet i chattar och annat som kan göra sajten opassande för dess aktiva målgrupp. ALLA över 18 förtjänar nog inte detta (peddogubbar) men vissa som du och kanske jag i framtiden 😉

De får hjälp av aktiva medlemmar och vi får en möjlighet att chatta och lära känna nya intressanta personer och figurer (WIN WIN). 😉


   
SvaraCitera

Arre_E: Hur aktiv är du här?

Beror på

Är inloggad mycket men skriver lite


   
SvaraCitera

Asstriid:

Absolut. Fast jag föredrar vaniljbullar men lussebullar får gå nu när det är jul. Funkar svartvinbärssaft? 

Det finns semlor.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Det finns semlor.

Det finns men de är usch


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

Asstriid:

Beror på

Är inloggad mycket men skriver lite

Så länge man är trevlig så är det ju bra? Färre ord men snäll och bjuder på saft på momangen 😉


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

Asstriid:

Det finns men de är usch

Semlor är goda OM man hittar mandelmassakladdet i första tuggan annars så är dem bara fina på bild.


   
SvaraCitera

Arre_E:

mandelmassakladdet

Just detta som är usch Ledsen


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

Asstriid:

Just detta som är usch Ledsen


   
SvaraCitera
Arre_E
Ämnesstartare

Asstriid:

Just detta som är usch Ledsen

Njaaa. bulle är dock bättre.


   
SvaraCitera

Arre_E:

Njaaa. bulle är dock bättre.

Inget slår en nybakad vaniljbulle. Inte ens 3 miljarder kronor. 


   
SvaraCitera
Ale-xx

Som tidigare nämnt är det rätt dött, men någon gång då och då hittar man lite roliga människor som inte helt gett upp Mycket glad


   
SvaraCitera
Ale-xx

Asstriid:

Inget slår en nybakad vaniljbulle. Inte ens 3 miljarder kronor. 

Jag kan baka en hel drös med vaniljbullar om ni förser mig med 3 miljarder kronor, deal?


   
SvaraCitera