Aviseringar
Rensa alla

Hejdå Mona Sahlin!


Ämnesstartare

Härligt!

Då ska vi summera upp hennes hedervärda karriär med utvalda citat:

:

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker."

:

Jag har ett bättre liv med tid att tänka, tid med barnen. Jag kan träna och gå på bio. Men det är klart, ibland drar maktsuget. Makt är roligt

:

Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet. Det ska räknas som ett plus att ha en annan etnisk bakgrund än den svenska.

:

Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.

:

Allt är viktigare än att någonsin ge Sverigedemokraterna inflytande.

:

Men det är det där att man alltid ska stämpla något som typiskt svenskt, och då menar man ofta istället för den som är invandrad. Och det som är svenskt förändras ju hela tiden, beroende på vilka människor som bor och lever i Sverige, eller hur?

:

Jag är banne mig ingen ohederlig person, jag är ingen fifflare

:

Sverige är det land i Europa som tar emot flest flyktingar. Det har vi gjort med högt huvud trots att problemen varit stora. Ska vi stänga gränsen och säga: ”Vi har haft lite svårt att integrera så därför kan ni inte komma hit och få skydd nu”?

:

Problemet i Klippan är inte att det bor många invandrare där utan att det bor många arbetslösa. Det är en klassfråga som var lika stor på 30-talet, men då hette problemfamiljerna Olsson och Karlsson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah har hon [crazy] vilken losing streak alltså, typ rekord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är säkert fest på FB nu, usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Är säkert fest på FB nu, usch.

Vore bättre om hon var kvar och förstörde för S.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Vore bättre om hon var kvar och förstörde för S.

Nja, jag vet inte. Inte kul när SD:are är glada bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte vad jag ska tycka. Jag vill bara veta vem som tar hennes plats.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Jonnybravo91:

Dagens nyhet och lycka. [love]

Lite så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Vet inte vad jag ska tycka. Jag vill bara veta vem som tar hennes plats.

gissar på: pär nuder eller sven erik östberg[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså kritiken är ju något oproportionell ja menar hon lät jobbet pröjsa en toblerone för 15 år sen och det tjatas det ständigt medan folk inte verkar bry sig alls om att Carl Bildt stödde Irakkriget och har suttit med och profiterat på folkmord i Sudan liksom. Tyvärr måste hon försvinna alla har hjärntvättats till en viss bild av henne pga högermedias kampanj, ganska raffinerad strategi som har funkat. Det var inte Fredrik Reinfeldt som vann valet åt alliansen det var det pr-strategerna och Bonnier som gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker med hon varit bra, faktiskt. Men det är så många andra som dissar S bara för henne, så det är nog bra att hon avgör.
Men som sagt, jag själv har aldrig haft något emot henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man blir vad man gör det till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillade henne inte, ens för att vara politiker. Håller med om att hon fick orättvist hård behandling bortom allt förnuft, men hon var en stark förespråkare för sossarnas blåa vändning och hon sade jävligt mycket efterblivna grejer.

Å andra sidan, lätt henne före valfri högerpolitiker.

Oavsett så ska hon ha respekt för att hon höll ut ett tag trots hatkampanjen, och jag hoppas att hon fortsätter att vara aktiv som politiker och inte gör som Göran och bara blir en allmän storgodsägare.

Men det var nog bra att hon avgick. Hoppas bara att S faktiskt tar sig i kragen och ber om ursäkt för hur de har betett sig; hennes avgång kan vara en tydlig markering inför väljarna att de ska göra ett nytt försök.

Men, ja, hon ska ha respekt för att hon höll ut såpass länge, och för att hon inte daltade med de främlingsfientliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ju inte helt oväntat för man väll säga, hon har ju trotts allt kritiserats ända sen hon valdes till partiledare. Å andra sidan var den kritiken delvis berättigad hon var ju inte direkt skarpaste kniven i lådan. Men det är ju bra för nu blir inte bara storm, det blir orkan i förnyelse syltburken, synd bara att realistiska ersättare fortfarande verkar saknas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vilken losing streak alltså

Arazoid:

: Allt är viktigare än att någonsin ge Sverigedemokraterna inflytande.

Vadå losing streak? De där är ju för fan win[bigsmile][y]

Sen så är det inget nytt att om man av någon orsak står i rampljuset så blir det en enorm smäll såfort något negativt inträffar. Hur litet det än är så blir det alltid överdrivet, speciellt om man läser något som aftonbladet. Det är vad media livnär sig på.

Därför slutade jag följa media nästan helt (gp.se ibland, text-tv ibland, det är allt). Allt fokus på det negativa. Jag är inte insatt i något, ens sånt som det är fokus på i veckor. Jag vet bara små små bitar om... ja, en hel del. Och det känns bra[smile]Det känns jävligt bra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mona Muslim HAhaha jag hänger på FB haha. [blush]


   
SvaraCitera