Aviseringar
Rensa alla

Hejdå-tråd


Ämnesstartare

Hej!

Ungdomar.se hamnade på ett googleresultat, vilket ju var på det sättet jag halkade in på um från början så det såg jag som ett litet tecken på att jag borde skriva en liten avskedstråd till er. Jag blev medlem i slutet av 08 och sedan dess, minus ett halvår, har jag varit en ganska frekvent besökare här och nu känns det verkligen inte som om jag kan identifiera mig med varken er eller um längre. Jag hade nog dragit även om flera av er skapat ett drev mot mig och betett er väldigt illa både mot mig och andra, som verkligen inte gjort någonting för att förtjäna er mobbning (där har jag säkert varit delaktig också både omedvetet genom att inte gå emellan samt att fälla kommentarer).
Jag tänker inte skriva ett långt inlägg om hur illa det är att gå på person istället för sak, att inte ha lärt sig grundläggande folkvett etc.
Men det är lätt att dras med i andras dåliga beteende, speciellt mot tjejer som står upp för sig själva och inte smeker alla medhårs. Vi är alla lite konfliktsökande och otrevliga emellanåt, men såhär får det inte gå till - varken mot mig eller någon annan.
Vad skärmdumpen beträffar så övervägde jag en stund om jag skulle censurera era namn eller inte men varenda en av er (förutom två, vilka namn jag verkligen borde ha censurerat) var delaktiga i ett inlägg av någon som de flesta förstår har ganska djupa problem och inte borde uppmuntras, hur kul det än kan vara, där ni skrev rätt grova personangrepp om mig och det anser jag inte ska ske i det fördolda – speciellt inte när närvarande mods inte var mycket bättre. Ni är alla vuxna människor och klarar av att ta era konflikter privat med den ni känner varit elaka mot er istället för att skriva rena vidrigheter bakom folks ryggar istället för att näthata, vilket jag (och rätt många medier med mig) ej anser att man ska få göra anonymt på den nivån när det blir rent förtal.

Till de av er som pmat mig med privata grejer om flera av dessa vars namn jag outade så var det säkert snällt menat men mitt syfte med mitt outande var inte att jag ville sänka mig till samma nivå utan bara påvisa vad som accepteras, och även deltas i, av vissa moderatorer och i viss mån också hur vrickade flera av er faktiskt är. Jag vet att um är en samlingsplats för alla möjliga socialt utstötta, diagnosmagneter, rent elaka människor etc etc (och vissa av er kan tyvärr kryssa i flera av dessa rutor) och jag kände att jag i och med att jag isolerade mig pga panikångest passade in här. Att jag var en av er, men nu ser jag ganska tydligt att det var jag nog aldrig – och det gör mig rätt glad pga jag skulle nog må rätt dåligt om jag betett mig så illa som många av er har gjort. Jag lämnar er nu i er lilla gyttjepöl och hoppas att ni får ha det så bra som ni kan ha det.
Jag har träffat jättefina umare och flera av er är fortfarande kvar men jag känner att jag är klar med um nu. Kanske vaknar jag en dag och känner att jag saknar um och omreggar (det skulle nog vara rätt destruktivt då jag antagit en rätt bitter persona här och färgas och triggas av många av era inlägg) men det känns inte så nu.

Um har faktiskt varit väldigt positivt också och jag har nog hållit med er alla om någonting någon gång (får seriöst tårar i ögonen nu pga detta känns som ett göra slut-tal till någon man en gång hade väldigt starka känslor för) och har haft det rätt kul här och fått träffa fina människor jag annars aldrig fått träffa (även om i princip ingen av dem är aktiv nu) men som sagt så är det nog nog nu.

Vill alltså ba säga: kram och hejdå. De flesta av er är jättebra och har vi inte redan kontakt utanför um så kommer jag att sakna er och hoppas att ni kan ta er härifrån en dag.


   
Citera

Men gulle. Önskar att du inte kände såhär inför um. Jag känner inte dig så bra. Faktum är att jag inte känner någon här så bra alls, och det bidrar nog till det faktum att jag har ett väldigt distanserat förhållande till um. Men jag vill säga att jag tycker att du verkar vara en väldigt bra människa som jag mer än gärna skulle kunna tänka mig att umgås med!


   
SvaraCitera

vilken skärmdump?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejdå, ha det bra!


   
SvaraCitera

good riddance


   
SvaraCitera

ta hand om dig!


   
SvaraCitera

Ge fan i att låsa/radera den här nu. 

Jag får önska dig lycka till med allt. Tycker att du väldigt ofta har blivit missförstådd och orättvist behandlad av många här, och det gör mig ledsen att du inte längre vill vara kvar. Du är en empatisk person vars närvaro jag har uppskattat. Hoppas att du mår bättre snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar tanken på UM som något man "tar sig ifrån".


   
SvaraCitera

silver judas: vilken skärmdump?

silver judas: vilken skärmdump?

silver judas: vilken skärmdump?

silver judas: vilken skärmdump?

silver judas: vilken skärmdump?

silver judas: vilken skärmdump?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas i alla fall att du mår bättre och kan gå vidare i livet 🙂 Kommer dock sakna dig, du bidrog mycket till um och ingen kan fylla din plats 🙂


   
SvaraCitera

still not avreggad isola Oskyldig


   
SvaraCitera

Farväl, kram, lycka till och sköt väl om dig! Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att jag förstår dig då jag har haft liknande tankar och känslor om UM. 
UM är ingen familj, det är en grupp individer som alla söker hävda sig själva, sitt ideal, sin tro o.s.v. Det är mer en plats för konflikter än en plats för gemenskap.

Jag kör lite mitt eget race så jag bryr mig inte om jag är med eller mot flera/alla. På så sätt fungerar det relativt bra, annars hade jag avreggat för länge sedan.

Hursomhelst, du ska veta att du har bidragit med en hel del upplysning för mig mest rörande feminismen och det är jag tacksam för (även om det kunde ha skett utan att mitt blod kokade av adrenalin Blink). 

Om du vill och kan lära dig att köra eget race för dig själv och för ditt ideal, stanna gärna kvar. Om du känner att det inte går, då är det nog bäst att gå vidare. Man behöver trots allt prioritera sitt mående.

Styrkekram och lycka till i framtiden! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ha det bra och lycka till i framtiden! Jag finns på Facebook som vanligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var ett väldigt omsorgsfullt skrivet farväl, det uppskattar jag stort. hejdå, och kram!


   
SvaraCitera