Aviseringar
Rensa alla

helgjobb, personligt brev hjälp! [wink][wink]


Ämnesstartare

När man är ungdom är det lite skillnad på hur man skriver ett personligt brev till jobb, alltså helgjobb i mitt fall. På fik och matställen.

Har läst lite hur man skriver cv men har inte så mycket erfarenhet under mitt liv hittills men jag har med:

- vad mina mål är med jobbet
- hur jag är som person
- prao
- en ledarutbildning
- sommarjobb

nu är frågan:
1. behöver jag något mer, isåfall vad?
2. ta bort något?

tänkte att sommarjobbet och ledarutbildningen inte är så viktigt beroende på att de inte har gett den sorts erfarenhet som jobbet kräver. Dvs inget med mat att göra.. haha


   
Citera

Tycker nog du kan ta med båda, särskilt sommarjobbet eftersom det visar att du har lite arbetslivserfarenhet. Skicka gärna med en referens från sommarjobbet också, det skadar aldrig.


   
SvaraCitera

googla personligt bre och cv. Då kommer det massa tips och mallar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Tycker nog du kan ta med båda, särskilt sommarjobbet eftersom det visar att du har lite arbetslivserfarenhet.

jo jag tar med båda men sommarjobbet var på ett konfirmationsläger vilket inte har mycket med mataffärer att göra men som du sa så är det kanske ändå bra.

Ökänd:

Skicka gärna med en referens från sommarjobbet också, det skadar aldrig.

synd bara att jag slarvat bort intygen från praoplatserna.. eftersom de är från massa mataffärer och restauranger. tror du ens gamla lärare från högstadiet har kvar sådant?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera