Aviseringar
Rensa alla

Helgon.se 🙁


Smertesorg:

Jaså? Berätta mer.

Det är vad jag hört, men bara ryktesvägen. Känns dock inte osannolikt, matchade ju färgtemat rätt bra XD


   
SvaraCitera

Stringburka:

Men hela skiten drevs ju svart

kan man driva en hemsida svart?


   
SvaraCitera

Win, nu fattas bara emocore.se!


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Hittade det nyss.
Vet du när dom ska göra klart sidan helt?

det är rätt så funktionellt nu, för min del iallafall. forumet funkar, det är det jag bryr mig om. tänker mig att polare-systemet är uppe inom några veckor (var uppe förut, buggade dock, så de tog ner det), planket är förmodligen uppe inom en månad, fakta-rutor likaså, och förmodligen även presentationsbilder. det är det jag tror, iallafall. men deras huvudkodare semestrar eller nåt sånt för stunden, så just nu går det lite långsamt.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Tror den kan vara permanent död nu. Den ska ju läggas ner, och eftersom den varit nere så pass många dagar nu så... Men hela skiten drevs ju svart, så kanske farbror blå har tagit servrarna? Känns lite overkill, men man vet ju aldrig...

learn2internets

han/hon/den har skrivit några fler inlägg om saken. för stunden så ligger det nere av okänd anledning, men det lär komma upp igen så småningom.


   
SvaraCitera

ankzor:

kan man driva en hemsida svart?

Klart man kan, så länge det är vinstdrivande. Och jag tror helgon drog in en hel del annonsintäkter, men det är bara vidare spekulationer.

mörknäs:

learn2internets

Tacksies [love]


   
SvaraCitera

Likström - För dig som inte följer strömmen


   
SvaraCitera

Stringburka:

jag tror helgon drog in en hel del annonsintäkter, men det är bara vidare spekulationer.

har inte full koll på deras annonspriser genom åren, eller exakt hur deras system fungerade med lokal annonsering, eller den lokala annonseringens popularitet, men av det jag kan minnas så brukade de ha en eller två annonsörer på riksnivå mer eller mindre konstant, möjligen mer på vår-tidig sommar, vilket enligt de priser jag är bekant med mot slutet (innan annonseringen failade) nog drog in max 30.000 i månaden, lägg på det utgifter för servrar och bandbredd och den summa som togs ut i lön osv, samt det rykte som jag hört om att annonsintäkterna de senaste åren gått genom ett annat företag (festivalbussen.se, vill jag minnas), så känns det långt ifrån nog intressant för att polisen skulle raida serverparken och loota servrarna. lägg på detta det faktum att helgon faktiskt var drivet i konkurs, och således inte kan ha varit direkt lönsamt, och en rimligare bild av verkligheten framträder. tror inte att herr svartrock samlade guld i en kista under sängen, direkt.


   
SvaraCitera

Lament:

Win, nu fattas bara emocore.se!

Passa dig [mad]


   
SvaraCitera

mörknäs:

http://www.likström.se

Helgon under ny domän eller?


   
SvaraCitera

Maj Lis Lööw:

Helgon under ny domän eller?

nej, föredetta helgoncrewet (minus ägaren) som på egen hand och på obetald tid utvecklat en fullständig omskrivning av koden för att slippa uråldrig plattform och mängder av inneboende buggar och dylikt. dessa blev sedan kickbannade från helgon av okänd anledning, och bestämde sig för att använda koden till ett eget projekt. i praktiken så är likström.se mer helgon.net än vad helgon.se är, i och med att ingen av de som förut ansvarade för helgon är kvar längre.

i korta drag. jag kan ha missat någon detalj.

tl;dr annat, oberoende men funktionsmässigt mycket liknande community med samma kodare och moderatorer som helgon.


   
SvaraCitera

mörknäs:

så känns det långt ifrån nog intressant för att polisen skulle raida serverparken och loota servrarna.

Stringburka:

Känns lite overkill,

Precis vad jag skrev 🙂
Men det går att driva svart, var ju min poäng, och uppenbarligen (enligt din källa) så har den drivits svart.

mörknäs:

tror inte att herr svartrock samlade guld i en kista under sängen, direkt.

Nej, det klart, men även en inkomst på hundra om året säg, kan ju bli en del utebliven skatt.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Men hela skiten drevs ju svart

Höhöhöhö!


   
SvaraCitera

Jag tror bara att Helgon.se Crew har problem med sidan. Eftersom de precis har bytit internet adress kanske nått har blivit struligt, och varför skulle de lägga ner sajten när de just har försökt att fixa alla våra klagomål? Låter skumt, det jag har hört är att de har problem och jag hoppas verkligen inte att det stämmer om att de ska lägga ner.[smile]

[no-no]Ja, vi hänger på helgon. So what? Angelize mfl., du hänger tydligen på Snuttis. Bryr vi oss? Nej. Så varför bry dig om vi hänger på helgon? Helgon är en sida med många speciella och trevliga människor. Men varje sida har ju sina fel och brister. Så skärp er[wink]


   
SvaraCitera

ThatDay:

och varför skulle de lägga ner sajten när de just har försökt att fixa alla våra klagomål?

Mörknäs postade en bra länk: http://projo.se/2009/06/vad-hander-med-helgon-net/
"Med min begränsade insyn måste jag ändå säga att det senaste dygnet känts ganska surrealistiskt. En Svartrock som från att en gång i tiden, tillsammans med nära vänner som raven och andra grundade helgon nu plötsligt verkar ha backstabbat inte bara sina nära vänner, utan också de nya tillskott i crew som jobbat frivilligt i månader med en ny fundamental uppdatering av hela helgon för att komma ifrån gamla brister och buggar som Svartrock inte orkat göra nåt åt."
"Vad vi vet är att helgon.net ska auktioneras ut idag. Varför finns det spekulationer om, men inget är väl till 100% bekräftat ännu. Det är inte heller bekräftat om det inkluderar hela siten, eller bara domännamnet. Vad vi vet är att hela crew blivit avsatt av Svartrock som samtidigt gjort sig oåtkomlig."
Image

ThatDay:

[no-no]Ja, vi hänger på helgon. So what? Angelize mfl.,

Va? Har någon sagt något? :S


   
SvaraCitera