Aviseringar
Rensa alla

Help


Ämnesstartare

Hur länge kan man gå utan att äta? 
Alltså blir man smalare och tappar vikt om man inte äter eller dricker på 3 dagar?
eller tar det längre tid?
vet inte om jag kommer bli inlaggd med stond? 
Är normalviktig men äter inte kommer jag bli inlaggd?


   
Citera

du blir inte smalare och tappar vikt om du inte äter eller dricker på 3 dagar. Om du känner dig fet så behöver du träna för det är musklerna som väger mer än fettet. och hur lång är du om du säger att du är "normalviktig"? 

Du ska helst träna och och äta hälsosamt som mer grönsaker, och mindre mcdonalds, sen finns det ju annars protein bars och drycker som du kan ta istället men där kan du också tappa energi.

Hur jag har gått ner i vikt från 88 kg till bara 71 kg är att jag har ätit mindre och druckit mer. Tagit protein bars som snacks och protein dricka när jag är törstig i 2 månader, jag är ju så lat så jag satt bara vid min dator och spelade hela dagarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LimeTheFox:
du blir inte smalare och tappar vikt om du inte äter eller dricker på 3 dagar. Om du känner dig fet så behöver du träna för det är musklerna som väger mer än fettet. och hur lång är du om du säger att du är "normalviktig"? 

Du ska helst träna och och äta hälsosamt som mer grönsaker, och mindre mcdonalds, sen finns det ju annars protein bars och drycker som du kan ta istället men där kan du också tappa energi.

Hur jag har gått ner i vikt från 88 kg till bara 71 kg är att jag har ätit mindre och druckit mer. Tagit protein bars som snacks och protein dricka när jag är törstig i 2 månader, jag är ju så lat så jag satt bara vid min dator och spelade hela dagarna.

Jag har en ätstörning men jag är fortvarande normalviktig jag är 15 år och är 1,64 väger 50kg men min mamma säger att jag kommer bli inlaggd på måndag eller söndag om jag inte äter?


   
SvaraCitera

om du är normalviktigt då kommer du inte bli inlagd


   
SvaraCitera

Anonymamjag:

Jag har en ätstörning men jag är fortvarande normalviktig jag är 15 år och är 1,64 väger 50kg men min mamma säger att jag kommer bli inlaggd på måndag eller söndag om jag inte äter?

jaha.. du har ätstörningar då? Då förstår jag, försök gå till en doktor med mamma och se ifall doktorn kan hjälpa, sen du är 15, 164cm och väger 50, jag skulle säga att det är inget att vara orolig över, ifall jag som 17, 194cm och vara 50kg då skulle det vart stora problem, jag har själv ätstörningar men jag vet hur man kontrollerar det. Igen, 15, 164cm, 50kg. Bra där. Gå inte mindre, kanske mer men vet inte. Jag är inte en top 3 bästa personerna att lyssna på här i ungdomar.se men ifall ingen annan vet bättre så ska du antingen lyssna på mig och gå se en doktor eller må dåligt av att inte äta på 3 dagar.

Du tappar ju energi och kommer inte ens orka stå upp.


   
SvaraCitera

Anonymamjag:

Jag har en ätstörning men jag är fortvarande normalviktig jag är 15 år och är 1,64 väger 50kg men min mamma säger att jag kommer bli inlaggd på måndag eller söndag om jag inte äter?

jag är 15 år, 1,68 cm lång och väger typ 48 kg. Men jag har däremot ingen ätstörning, jag är bara väldigt kräsen då det gäller mat. Plus att jag är kille.


   
SvaraCitera