Aviseringar
Rensa alla

Helt absurt, lösnaglar på katter!


Ämnesstartare

Jag är personligen helt besatt av negelfix och har själv ofta akryl-/gel-/lösnaglar och vet att JAG själv kan tycka att det är lite klumpigt och jobbigt (men vill man vara fin så får man lida pin [no-no]). Det är ju mitt eget val att ha det så.

MEN så kom jag över detta när jag skulle köpa nya tippar, var tvungen att googla för att se om det verkligen fanns folk som hade sådant på sina katter och då kom jag över FLERA videor med VETERINÄRER som limmade på sådan här skit på sina katter. Blir förbannad, katten blir ju helt handikappad! Fyfan. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Att klösa och vässa sina klor är ett jätteviktigt beteende för alla katter, klöser katten på möbler så får man lära den att inte göra så och skaffa MÅNGA klösmöbler. De kan ju även inte dra in klorna normalt med sådana på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte ok. Borde kunna klassas som djurplågeri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

avskyr fan folk som ser husdjur som en acessoar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så snyggt! [love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta skall införskaffas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sinnessjukt. djur, särskillt katter, är ju så himla fina naturligt liks, känns bara stört när folk håller på och gör skönhetsingrepp på dom. kräks även på folk som håller på med hundutställningar tex[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arkebusering, dirr.


   
SvaraCitera

Katter har det så bra i vanliga fall. Så att några katter får lösnaglar gör inget för min del när andra djur har det sjukt mycket värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enfeeble:

Katter har det så bra i vanliga fall. Så att några katter får lösnaglar gör inget för min del när andra djur har det sjukt mycket värre.

Tror inte dethandlar så mycket om lidande, utan snarare att dessa människor är en skam för vårt släkte.


   
SvaraCitera

aristoteles:

dessa människor är en skam för vårt släkte

Vårt släkte har väl redan skam så det står ut genom öronen. Att sätta lösnaglar på katter ökar inte direkt skammen vi har dragit på oss över åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enfeeble:

Vårt släkte har väl redan skam så det står ut genom öronen. Att sätta lösnaglar på katter ökar inte direkt skammen vi har dragit på oss över åren.

Dumt att göra saken värre. Därför, arkebusering.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Därför, arkebusering.

Arkebusering är inte bättre det.
Jag själv skulle inte lägga tid på att få folk att inte klistra på lösnaglar på sina katter. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enfeeble:

Arkebusering är inte bättre det.

Sa aldrig att det var bättre. Det är bara vad jag skulle föreslå, det betyder inte att det är rätt.


   
SvaraCitera