Aviseringar
Rensa alla

Helt ärligt..


Jag har själv saker jag bara vill glömma bort och förtränga, men det är i princip omöjligt. De finns överallt - och kommer att finnas överallt (om du inte förlorar minnet).

Men det enda man kan göra är att bearbeta det, och lära sig att hantera det på ett bra sätt. Varje gång man tänker på det dåliga ska man inte behöva må lika dåligt som då, och man ska inte behöva känna ångest. Det ska vara ännu ett minne som format dig till den du är idag - och inget mer.


   
SvaraCitera

tetrapack:

Hur fan blir man av med minnen man inte vill minnas? dom tränger sig på när som och jag kan inte bli av med dem. dom får mig att må riktigt riktigt illa. igen. vet inte hur ja kan göra.. någon som vet? eller bara har någon tanke?

de försvinner me tiden [smile]


   
SvaraCitera

tänk på annat [crazy]


   
SvaraCitera

försök tänka att det som har hänt har gjort dig starkare


   
SvaraCitera

jag tror inte du ska försöka förtränga tankarna, det är så lätt att bli påmind om saker eller börja tänka på nätterna när man inte kan sova. det du ska satsa på är nog att jobba på att tankarna inte ska vara så jobbiga,du får kämpa på att känna att "det är det förflutna, gjort är gjort, jag hade inte varit den jag är idag om det inte vore för det som hänt"

jag har också mycket jobbiga minnen och självklart har jag dagar då det känns extra jobbigt. har lärt mig att det inte hjälper att älta, oftast känner jag mig numera rätt likgiltig när jag tänker på minnena.
sen har jag varit med om helt galet mycket saker under en 10års period att jag glömt bort massor utan att veta om det, har inte ens försökt förtränga det men så har det blivit iaf... när folk frågar mig bra och kanske självklara frågor så inser jag att jag har helt tomma perioder/år och händelser i mitt liv.


   
SvaraCitera

Sup/knarka ner dig?[confused]


   
SvaraCitera

Man får de borthypnotiserade


   
SvaraCitera

galenolga:

Jag tar medeciner

men du hade väl ngn psykisk sjukdom så du måste ju ta mediciner ändå?[confused]


   
SvaraCitera

Lås in dig själv i en bunker. Ägna hela dagarna åt att springa med huvudet före in i en vägg. Repetera.


   
SvaraCitera

isola:

men du hade väl ngn psykisk sjukdom så du måste ju ta mediciner ändå?

Nja, enligt diagnosen så har jag tankestörningar, men jag kallar det inte någon sjukdom, det är bara en tillfällig "åkomma" efter att jag sprang in i väggen, typ.


   
SvaraCitera

galenolga:

Nja, enligt diagnosen så har jag tankestörningar, men jag kallar det inte någon sjukdom, det är bara en tillfällig "åkomma" efter att jag sprang in i väggen, typ.

låter jobbigt[sad]


   
SvaraCitera

tetrapack:

vet inte hur ja kan göra.. någon som vet? eller bara har någon tanke?

Du röker grönt sen tänker du att grejen hända i fantasin... då har det inte hänt i verkligheten sen är minnet så inträngt att du inte bryr dig eftersom du tror att det inte har hänt... sedan glömmer du 🙂


   
SvaraCitera

tetrapack:

Hur fan blir man av med minnen man inte vill minnas? dom tränger sig på när som och jag kan inte bli av med dem. dom får mig att må riktigt riktigt illa. igen. vet inte hur ja kan göra.. någon som vet? eller bara har någon tanke?

http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/3298988/Scientists-find-drug-to-...

En ny pill/medicin har skapats om jag har förstått det rätt, som raderar dåliga minnen eller gör dem mindre betydelsefulla.

Vad är det du vill glömma om jag får fråga? [cute]


   
SvaraCitera

skitliv:

försök tänka att det som har hänt har gjort dig starkare

men om det gjort en svagare då..


   
SvaraCitera

Bumbibohl:

men om det gjort en svagare då..

det kan kännas så, men egentligen har det gjort en starkare. man har ju överlevt


   
SvaraCitera