Aviseringar
Rensa alla

helt bisarrt!?


Ämnesstartare

vet inte vart jag ska börja men jag var tillsammans med en tjej som nyligen tog slut. vi var ihop i lite mer än 1,5 år, mitt längsta förhållande. anledningen till att det tog slut var att hon inte kände att jag var den rätta för henne, inte menad för henne osv osv. ändå har jag fått över 5 brev, mail, vykort och så vidare där hon ger en sådan fin kärleksförklaring till mig och verkligen sagt ALLT ALLT ALLT som går att säga och förklara hur mkt jag betyder för henne, älskar mig och hur underbar framtid vi kommer ha etc. hon har även gjort massa andra saker för mig där hon vill visa hur mkt hon älskar mig. orkar inte skriva allting men ni förstår säkert vad jag menar. nu skiter sig alltihop och är bara förvirrad av allting. hur mkt betyder allt jag fått nu liksom? ingenting. senaste "gåvan" eller man kan säga var för mindre än 2 månader sedan som jag blev hur lycklig som helst över och var väldigt personligt. jag vet inte hur jag ska gå till väga då det kom lite chockartat, har lust att bara skita i allting och ta mig vidare men alla saker hon gett mig/sagt genom dessa tider förbryllar mig bara.


   
Citera

Nickeloadian:

hur mkt betyder allt jag fått

Nickeloadian:

hon gett mig/sagt

hela grejen kanske är om vad "du" inte har gjort för henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, det handlar inte om det, hon liksom jag vet att det har skett åt båda håll så det finns absolut ingenting att anmärka på där


   
SvaraCitera

det är ofta sådär när det tar slut. 2 månader är ändå ganska lång tid, man hinner tappa känslor på den tiden.


   
SvaraCitera

Bisarrt är det inte, men tråkigt.


   
SvaraCitera

Hon kanske ändrade sig. Tråkigt, men det är nog bara att gå vidare och sluta fundera på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, men faktum är att hon skrev att jag är den enda för henne, hon kan inte leva utan mig, jag är din för all evighet och massa mer som indikerade på att jag är personen i hennes liv. det var inte enbart de orden utan alla dessa inlagda i form av långa texter som redogör för en kärleksförklaring som lät så personligt och djupt. ett tag senare blir man dumpad pga att vi inte passar ihop, att jag inte var den rätte för henne o att hon hållit sig tillbaka när vi varit tillsammans för att lägga mkt energi för mig utan att jag har gjort något dumt alls, utan bara vara som vanligt. älskar man någon så här mycket tycker jag det inte är ok att komma med sådana saker. har jag rätt att vara arg?


   
SvaraCitera

Nickeloadian:

men faktum är att hon skrev att jag är den enda för henne, hon kan inte leva utan mig, jag är din för all evighet och massa mer som indikerade på att jag är personen i hennes liv.

Folk gifter sig och lovar varandra livslång trohet och kärlek, men det håller inte alltid för det ändå.
Känslor kommer och går.

Nickeloadian:

har jag rätt att vara arg?

Ja, det är nog en del av processen att komma över henne.
Hon har inte gjort något fel genom att förlora känslorna, men självklart får du vara arg över situationen.


   
SvaraCitera
Nollan

Nickeloadian:

att hon hållit sig tillbaka när vi varit tillsammans för att lägga mkt energi för mig utan att jag har gjort något dumt alls

Förstod ej meningen helt.

Nickeloadian:

för mindre än 2 månader sedan

Ser ingen anledning till varför hon inte skulle kunnat komma underfund med detta under dom 2 månaderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nollan:

Förstod ej meningen helt.

alltså, hon har varit lite i skymnundan, hon har inte gjort saker som hon själv vill, pga av mig för hon anser sig själv driven som människa. hon tycker nog jag "stått i vägen" för hennes framfart. men hur kommer det sig när man ändå säger att jag är personen i ens liv? alltså jag fattar inte detta. kan känslorna bara dö ut över en dag? aja ..


   
SvaraCitera
Nollan

Nickeloadian:

alltså, hon har varit lite i skymnundan, hon har inte gjort saker som hon själv vill, pga av mig för hon anser sig själv driven som människa. hon tycker nog jag "stått i vägen" för hennes framfart. men hur kommer det sig när man ändå säger att jag är personen i ens liv?

Jaha.

Nickeloadian:

kan känslorna bara dö ut över en dag?

Kanske kan dom de, men det tog kanske längre tid än bara en dag.
Dom kanske dog ut stegvis?
Men även om dom dör ut stegvis så får man ju oftast inte reda på det fören dom är borta helt.
(mkt kanske där)


   
SvaraCitera