Aviseringar
Rensa alla

Helt röd i ansiktet (av bla akne osv)


Ämnesstartare

Ja, som rubriken säger.

Jag har inte bara vanlig akne, utan jag ser ut som en tomat också vid kinderna, för de är så jävla röda.

Jag tvättar mig 2 ggr per dag och använder sån där återfuktning och tar tetralysal, som jag gjort den senaste månadne, inget hjälper... -.- mitt ansikte blir även väldigt lätt fettigt.

vet inte vad jag ska göra... blir äcklad närjag ser mig själ [tired]


   
Citera
Ämnesetiketter

Testa Basiron då? Det har hjälpt på dem som jag har pratat med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Basiron

har jag redan testat


   
SvaraCitera

jerrysss4:

har jag redan testat

Trist.


   
SvaraCitera

Täck med en foundation, för att göra det mindre rött (har sett att det faktiskt finns foundation på herravdelningen på Åhlens). Observera att den bör vara oljefri, så att den inte täpper till porerna och därmed ger mer akne.
En foundation bör dämpa det röda lite, åtminstonde så länge du har den på dig.


   
SvaraCitera

Täck med en foundation, för att göra det mindre rött (har sett att det faktiskt finns foundation på herravdelningen på Åhlens). Observera att den bör vara oljefri, så att den inte täpper till porerna och därmed ger mer akne.
En foundation bör dämpa det röda lite, åtminstonde så länge du har den på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

foundation

Det e ju jättegay, ser de andra att man har foundation?


   
SvaraCitera

jerrysss4:

Det e ju jättegay, ser de andra att man har foundation?

Om dina killkompisar inte är "jättegay" och gillar att stå nära dig och glo dig i ansiktet så nej, troligtvis inte. Åtminstone inte om du skaffar en som passar färgen på din hy.


   
SvaraCitera

jerrysss4:

Det e ju jättegay, ser de andra att man har foundation?

Finnarna kommer synas ändå, skillnaden är att du kommer se ut som en fjortis med finnar istället. Bara löjligt att försöka dölja något som andå syns.

Du får trösta dig med att det oftast försvinner lagom tills du slutar gymnasiet [tard]


   
SvaraCitera

jerrysss4:

vet inte vad jag ska göra... blir äcklad närjag ser mig själ [tired]

Behandla det bara, gå till en hudläkare och förklara hur allvarligt det är.

jerrysss4:

Jag tvättar mig 2 ggr per dag

Slitsamt?


   
SvaraCitera

foundation kan täcka porerna ändå och göra problemet värre..

andvänd nån rengöring som svalkar och lugnar huden? eller nått.


   
SvaraCitera

Det finns receptbelagd medicin mot acne som sägs vara oslagbar, be en korrupt läkare om hjälp.


   
SvaraCitera

jerrysss4:

tetralysal

är det sådana piller man får hos läkarn? Min bror hade samma problem som du och han fick någon slags piller. Funkade great. Salva däremot gjorde det hela värre.

Om det är till nån tröst så kan jag säga att många tjejer, de flesta jag känner, inte tänker på om killar har dålig hy o äcklas inte av det heller. Nog bara du själv som tänker så. (När tjejer har dålig hy o inte sminkar över det syns det mer tydligt eftersom tjejer i regel sminkar över det o osminkat syns o som tjej ser man ofta trött o så ut)

prova o ta lite foundation av din syster eller mamma eller om du har någon hemma 🙂


   
SvaraCitera

visst, det är ju skittråkigt att ha finnar, acne eller andra hudproblm, speciellt i ansiktet. Jag har provat Clerasil Clenser, Cleaning Gel och allt fan det heter, har hjälpt lite (började för typ 2 veckor sedan) men nu börjar det komma tillbaka, även om jag är noggrann med det, jag provade att dricka typ mycket vatten, och ändra kosten, hjälpte lite, men det är bara att fortsätta prova olika saker, det är också bra att läsa lite om finnar på t.ex wikipedia.

har också hört att det finns en hudsjukdom som liknar acne men är mycket värre, som t.ex (dina röda tomater till kinder) är ett av symtomen, besök en hudläkare och undersök dig och få lite rådgivning, lycka till /Nec[smile]


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera