Aviseringar
Rensa alla

hemkunskapsfröken?


Ämnesstartare

säg ärligt till mig vad ni tycker om det yrket?

(ja, det var det jag kom in på på univ). Behöver veta andra människors opinion?
[cheers]
både seriösa o oseriösa svar sökes!


   
Citera

Borde du inte veta att det inte heter hemkunskap utan hem- och kunsumentkunskap då? :>


   
SvaraCitera

hemkunskapsfröken säger du [confused]


   
SvaraCitera

Tror inte det finns några tråkigare människor, dör nästan av tristess bara jag tänker på det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Borde du inte veta att det inte heter hemkunskap utan hem- och kunsumentkunskap då? :>

OJ FÖRLÅT, VILLE BARA VARA SÄKER PÅ ATT JUST DU SKULLE FÖRSTÅ


   
SvaraCitera

AGAPI:

OJ FÖRLÅT, VILLE BARA VARA SÄKER PÅ ATT JUST DU SKULLE FÖRSTÅ

Med tanke på din dåliga pedagogik: nä 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade förut en som var jättebra, men fick sedan en som endast kunde "idrotts-kost". Och om proteiner osv. Så fokusera lite också på vad man kan praktiskt är ett tips.


   
SvaraCitera

AGAPI:

både seriösa o oseriösa svar sökes!

så får du ju inte skriva, är jag jättetråkigt att vara oseriös om det är tillåtet[sad]


   
SvaraCitera

Hemkunskapsfröknar är lätta att fjäska för. Vet ingen med bra betyg i hemkunskap som förtjänat det. Min kompis fick till exempel MVG första terminen eftersom hon delar en glutenintolerans med vår kära fröken [zzz]


   
SvaraCitera

Kort sagt: det är ett struntämne som ingen egentligen bryr sig om.


   
SvaraCitera

Min hemkunskapslärare använde alltid 90% av våra lektioner med henne till att skälla på oss:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet väldigt få som vart nöjda med sin hemkunskapslärare, de brukar antingen ha favoritelever som fjäskar för dem eller så är de arga precis hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemkunskapslärare är inte mentalt friska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har iprincip samma erfarenheter som ni, har haft 2 st förjävliga 60-åriga tanter som jävla HKK-lärare... me dom måste ju gå i pension snart [crazy] o då kommer jag o tar deras jobb 😛 eller nåt hahahaha

måste ju iaf vara roligare att vara tex HKK-lärare än tex matte, väl? mattelärare kan med vara förjävliga, o irdottlärare o bildlärare? väl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AGAPI:

måste ju iaf vara roligare att vara tex HKK-lärare än tex matte, väl?

Nej, det tror jag inte. Jag tror att hemkunskap är det värsta ämnet att vara ämneslärare i.


   
SvaraCitera