Aviseringar
Rensa alla

Hemlösa personer


Ämnesstartare

Vad vet ni om hemlösa personer?

Jag har fått lära mig att det är personer som får skylla sig själva för att de inte har något hem, att det är till exempel personer som använt droger, bara suttit hemma och kollat på tv istället för att jobba, varit lata o så. Dåliga människor.


   
Citera
Ämnesstartare

Är du dum i huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: Är du dum i huvudet?

Va? Tror inte på det jag skrev, men det är den bilden jag fått lära mig om hur det är


   
SvaraCitera

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
Galen

Vad?? Vill veta mer om hemlösa människor. Tycker de verkar trevliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska köpa deras Hemlösas Tidning nästa gång. Så kanske jag får reda på nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade du haft samma erfarenhet av livet som de har, samma gener o.s.v. så hade du varit exakt likadan, exakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förr var det nästan bara långt gångna missbrukare som var hemlösa. I dag finns det mycket större bostadsbrist, mycket högre arbetslöshet och sämre sociala skyddsnät så nu drabbar hemlösheten mycket bredare. Finns även många barn och ungdomar som är hemlösa i dagens Sverige, de flesta kan dock glida runt hos vänner och bekanta osv. Men det finns också en liten skara riktiga gatubarn som bor i tunnlar och så, i.a.f. i Stockholm. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det något jag har lärt mig så är det att jag aldrig i helvete ska bli som dem.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker synd om dom. Tänk att sova ute i kylan när man knappt klarar av att sova med öppet fönster tex, vi kan iaf värma oss med täcke,vi har mat, vi har kläder,vi har ett hem. Nu fick jag en jävligt bra tanke, man skulle kunna ha detta som projektarbete!! Hm. Jag ser dom som starka personer som klarar av att bo ute, det är banne mig sjukt STARKT! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dinosaurie:
Förr var det nästan bara långt gångna missbrukare som var hemlösa. I dag finns det mycket större bostadsbrist, mycket högre arbetslöshet och sämre sociala skyddsnät så nu drabbar hemlösheten mycket bredare. Finns även många barn och ungdomar som är hemlösa i dagens Sverige, de flesta kan dock glida runt hos vänner och bekanta osv. Men det finns också en liten skara riktiga gatubarn som bor i tunnlar och så, i.a.f. i Stockholm. 

Du skriver jämt så dåliga inlägg.GalenSkoja.

JaamenLol: Jag tycker synd om dom. Tänk att sova ute i kylan när man knappt klarar av att sova med öppet fönster tex, vi kan iaf värma oss med täcke,vi har mat, vi har kläder,vi har ett hem. Nu fick jag en jävligt bra tanke, man skulle kunna ha detta som projektarbete!! Hm. Jag ser dom som starka personer som klarar av att bo ute, det är banne mig sjukt STARKT!

fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallå håller du inte med då? 🙂 

draksten:

fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol: Hallå håller du inte med då? 🙂

joo


   
SvaraCitera

Jag tror att alla kan förändra sitt öde. Men tycker ingen förtjänar att leva som hemlös. Qlla borde ha ett hem där de kan komma hem och värma sig. 

En fråga bara: 

Tycker du att 13 åringar som blir utkastade hemifrån också får skylla sig själva? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tangentbord1: Jag tror att alla kan förändra sitt öde.

d tror inte jag

tangentbord1: Tycker du att 13 åringar som blir utkastade hemifrån också får skylla sig själva?

nejLedsen


   
SvaraCitera