Forumet - Hemmafru när man får barn

Hemmafru när man får barn

976 0 109
Kvinnor, skulle ni kunna tänka er att ha era barn på dagis/ i skolan?

Jag tror aldrig att jag skulle kunna lämna bort mina barn på det sättet. De skulle ju vara det mest värdefulla man hade. Jag tror knappast att dagisfröknar har direkt bra koll på barnen och de får inte heller den kärlek och närhet som de behöver i en så pass tidig ålder. Min slutsats är att jag antagligen skulle ge upp karriären och stanna hemma med barnen ifall jag fick några.

Jag menar, när ni tänker på det, skulle ni verkligen kunna tänka er att lämna ifrån er era barn på det sättet? Jag finner det väldigt oansvarigt och omoderligt.

Spana också in:

soimpolite:

Så det är konstiga aktiviteter? Är inte direkt något undantag att se en 3-åring hålla på med gymnastik tillsammans med sin mor. Men visst, vill du ha tjocka, feta, odugliga ungar utan några intressen så är det upp till dig.

Tycker ej att föräldrarna ska bestämma ungens intressen. Tycker att ungen ska bestämma sina egna intressen när denne har några.

soimpolite:

Hemundervisning eller någon bra privatskola med goda och sunda värderingar. Tänker inte låta mina barn gå i statlig skola där små flickor lär sig att använda string vid 10, suga av äldre pojkar vid 12 och klä sig som tonårshoror vid 14.

Nästan så att ungen blir socialt accepterad då ju. Har gått i kommunal skola och inte lärt mig något av det där. Och i vilket fall, det kommer att hända ändå om du tänker låta ungen umgås med jämnåriga, då det är dessa och inte skolan som lär ut det du sa.

Eller ja, du kan ju bygga upp en trygg och skyddad miljö till din unge så att den inte alls lär sig att ta hand om sig själv, med tiden välja ut något trevligt litet jobb där barnet ej kommer att bli stressat eller utsatt och staka ut resten av dennes liv också. Har hört att arrangerade bröllop ska vara tryggt också. Så att denne ej kommer i fel umgängeskretsar, etc. Eller var tycker du att gränsen går?

För det är så som alla goda föräldrar gör. [smile]
Miceparade:

Ja, vill att mina barn ska få en utbildning.

Inte det enda alternativet till utbildning.

enhimmelskdrog:

så du tänker hemskola dina barn?

Ja, eller om man hittar någon vettig skola som sagt. Men ifall ekonomin tillåter skulle jag gärna ha privatlärare åt mina barn.

Att man skulle kunna bli låst pga. att man helt enkelt uttrycker en åsikt är ju bortom alla gränser för öppenhet. Yttrandefriheten dör när endast kollektivets åsikt accepteras, man slutar att tänka själv och låter sig stöpas i samma tankeform som alla andra. Inte minst när man inte ens vågar lyssna på andra längre.