Aviseringar
Rensa alla

Hemmafru när man får barn


Ämnesstartare

Kvinnor, skulle ni kunna tänka er att ha era barn på dagis/ i skolan?

Jag tror aldrig att jag skulle kunna lämna bort mina barn på det sättet. De skulle ju vara det mest värdefulla man hade. Jag tror knappast att dagisfröknar har direkt bra koll på barnen och de får inte heller den kärlek och närhet som de behöver i en så pass tidig ålder. Min slutsats är att jag antagligen skulle ge upp karriären och stanna hemma med barnen ifall jag fick några.

Jag menar, när ni tänker på det, skulle ni verkligen kunna tänka er att lämna ifrån er era barn på det sättet? Jag finner det väldigt oansvarigt och omoderligt.


   
Citera
Ämnesstartare

soimpolite:

Min slutsats är att jag antagligen skulle ge upp karriären och stanna hemma med barnen ifall jag fick några.

hur skulle du försörja barnet då?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

soimpolite:

Lämnar gärna iväg mina barn åt deras öde (Du röstade på detta alternativ)

De barnen som inte går på dagis/i skola -> ingen social kontakt med jämngamla. Nog en jättebra idé. [smile]

Dold text: Fast barn är bara konstiga och inget som jag vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Lämnar gärna iväg mina barn åt deras öde (Du röstade på detta alternativ)

Fint nyanserad poll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sopig poll.
Du menar att alla som lämnar iväg sina barn inte älskar dem. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Lämnar gärna iväg mina barn åt deras öde (Du röstade på detta alternativ)

*Lämnar mina barn på vad jag anser ett tryggt ställe med fina fröknar.
Inget fel på dagis eller dagmamma, man lär ju dessutom känna andra barn där också. Men klart man kollar stället så det inte är sopigt innan man skickar dit barnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Lämnar gärna iväg mina barn åt deras öde (Du röstade på detta alternativ)

Men inte när de är så små som yngsta dagisbarnen. 3-4 är okej ålder att börja dagis. Jag vill ändå inte jobba så mycket när jag skaffar familj och framför allt inte första åren med småbarn, varför ska jag skaffa dem om det inte är hos den jag spenderar min tid.

Att lämna ifrån sig sin ettåring till okända är omoderligt och onaturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Lämnar gärna iväg mina barn åt deras öde (Du röstade på detta alternativ)

vill att dom ska få leka med andra barn och så kommer jag antagligen vilja fortsätta jobba med det jag gör då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sopig poll och varför ingen plats för killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur skulle du försörja barnet då?

Min man. Tänker inte skaffa barn utan att vår blivande familj har en stabil ekonomi och jag vill inte vara tillsammans med någon som inte delar mina värderingar i denna fråga. Ifall min man hellre ser att jag jobbar med något som ger mig lön istället för att ta hand om de barn vi har satt till världen, (vilket är ett heltidjobb, enligt vissa studier två), är han inte värd min kärlek.

Kviq:

De barnen som inte går på dagis/i skola -> ingen social kontakt med jämngamla. Nog en jättebra idé.

Herregud, självklart kommer de att ha kontakt med jämngamla även om jag tar hand om dem. Skolan är inte det enda stället man kan få kontakt på. Det finns kyrkokörer, sporter och andra aktiviteter som de kan delta i.

Myksa:

Du menar att alla som lämnar iväg sina barn inte älskar dem.

Skall inte gå in och säga att någon inte älskar sina barn. Men jag finner det väldigt stötande att människor faktiskt är redo att bara lämna bort dem till att bli en del av kollektivet, istället för att ge dem en individuell och värdig uppfostran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Min man. Tänker inte skaffa barn utan att vår blivande familj har en stabil ekonomi och jag vill inte vara tillsammans med någon som inte delar mina värderingar i denna fråga.

oki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

ngen social kontakt

enhimmelskdrog:

leka med andra barn

fast idag förväntas man ju börja jobba 6 h arbetsdag redan när ungarna är ett år, inte fan mår de bättre av att spendera halva dagen på dagis än hos sin mor då. Jag tror inte heller barnen har så mycket utbyte av varandra när de är så små.

Men ja, ett par års dagis innan skolan tror jag också är jättebra, men inte att lämna ifrån sig sin unge när den inte ens kan prata än 🙁


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

soimpolite:

sporter

[tard]

soimpolite:

andra aktiviteter

[tard]

soimpolite:

kyrkokörer

[tard][tard]

I dagisålder? Wut? Och tänker du inte låta ungen gå i skolan?

Dessutom, tvinga på barn som ännu ej kan tänka själva riktigt konstiga aktiviter för att "aktivera sitt barn" är nog också en jättebra idé. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Men ja, ett par års dagis innan skolan tror jag också är jättebra, men inte att lämna ifrån sig sin unge när den inte ens kan prata än 🙁

nä alltså, läste det du skrev innan om att du kan tänka dig att lämna ungen på dagis/förskola när den är kanske 3 år eller mer. håller med om det [cute] vill antagligen inte lämna mitt spädbarn i random dagisfröknars händer men tycker det är viktigt att dom får lära sig att umgås med andra när dom har lärt sig att kommunicera etc[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Älskar dem och tänker vaka över dem (Du röstade på detta alternativ)

Inte för att jag ska ha några ungar men, jag ska bli hemmafarsa.


   
SvaraCitera