Aviseringar
Rensa alla

Hemmafru när man får barn


Ämnesstartare

Nachac:

Ja, för jag blev ju fullständigt asocial.

gick inte du i skola? 😮


   
SvaraCitera
smisk

soimpolite:

Ja, det är din åsikt. Jag skulle dock vara förfärad om min dotter var i din situation. Vissa har ju krav och vissa har.. lägre/icke-existerande krav.

Min situation? Vadå, att jag inte är helt fucked up i huvet eller? Herrejesus, du är ju superrolig [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Min situation? Vadå, att jag inte är helt fucked up i huvet eller?

mhm, ditt liv är förstört 🙁
antagligen mitt med 🙁

:((:((:8:


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

soimpolite:

Så det är konstiga aktiviteter? Är inte direkt något undantag att se en 3-åring hålla på med gymnastik tillsammans med sin mor. Men visst, vill du ha tjocka, feta, odugliga ungar utan några intressen så är det upp till dig.

Tycker ej att föräldrarna ska bestämma ungens intressen. Tycker att ungen ska bestämma sina egna intressen när denne har några.

soimpolite:

Hemundervisning eller någon bra privatskola med goda och sunda värderingar. Tänker inte låta mina barn gå i statlig skola där små flickor lär sig att använda string vid 10, suga av äldre pojkar vid 12 och klä sig som tonårshoror vid 14.

Nästan så att ungen blir socialt accepterad då ju. Har gått i kommunal skola och inte lärt mig något av det där. Och i vilket fall, det kommer att hända ändå om du tänker låta ungen umgås med jämnåriga, då det är dessa och inte skolan som lär ut det du sa.

Eller ja, du kan ju bygga upp en trygg och skyddad miljö till din unge så att den inte alls lär sig att ta hand om sig själv, med tiden välja ut något trevligt litet jobb där barnet ej kommer att bli stressat eller utsatt och staka ut resten av dennes liv också. Har hört att arrangerade bröllop ska vara tryggt också. Så att denne ej kommer i fel umgängeskretsar, etc. Eller var tycker du att gränsen går?

För det är så som alla goda föräldrar gör. [smile]


   
SvaraCitera
smisk

enhimmelskdrog:

mhm, ditt liv är förstört 🙁

Eller hur [cry] stakkars meeeeei


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

gick inte du i skola? 😮

Jo, men inte dagis.


   
SvaraCitera

Budolicious:

vet, jag borde få styra med järnhand :C

Jag röstar för!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jo, men inte dagis.

aha [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aha [cute]

Stannade hemma med pappa, den ni.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Ja, vill att mina barn ska få en utbildning.

Inte det enda alternativet till utbildning.

enhimmelskdrog:

så du tänker hemskola dina barn?

Ja, eller om man hittar någon vettig skola som sagt. Men ifall ekonomin tillåter skulle jag gärna ha privatlärare åt mina barn.

Att man skulle kunna bli låst pga. att man helt enkelt uttrycker en åsikt är ju bortom alla gränser för öppenhet. Yttrandefriheten dör när endast kollektivets åsikt accepteras, man slutar att tänka själv och låter sig stöpas i samma tankeform som alla andra. Inte minst när man inte ens vågar lyssna på andra längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Men ifall ekonomin tillåter skulle jag gärna ha privatlärare åt mina barn.

De skulle innebära problem socialt för barnen.


   
SvaraCitera
smisk

soimpolite:

Inte minst när man inte ens vågar lyssna på andra längre.

Och det tycker du att du gör? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Men ifall ekonomin tillåter skulle jag gärna ha privatlärare åt mina barn.

Visst kan du skydda dina barn från resten av samhället och alla faror som finns där, jag kommer också göra det i viss mån, som att inte låta ungarna konsumera vilken smäck som helst som handlar om utseende, underhållningsförnedring och knulla när de inte ens nått tonåren. Men då handlar det om att jag vill hålla mina barn borta från sådant som ger de fel verklighetsuppfattningt, inte hålla de borta från verkligheten.

Men tror du inte dina ungar kommer bli osjälvständiga om du isolerar de så mycket att de inte ens får gå i en kommunal skola, och får problem i sin kommunikation med andra människor och förmågan att stå upp för sig själv och säga nej?
Ungarnas självständighet måste ju gradvis öka och om deras självständighet är noll för att du är en hönsmamma hela tiden, så kommer det bli en chock för de stackars barnen när de sedan pang flyttar hemifrån och möter alla livets frestelser. Hur hade du tänkt att de ska lära sig att stå på egna ben om du aldrig släpper iväg dem i en mer eller mindre "farlig" miljö utan dig?


   
SvaraCitera

soimpolite:

Inte det enda alternativet till utbildning.

Formulera dig ordentligt i så fall.

soimpolite:

Jag tror knappast att dagisfröknar har direkt bra koll på barnen och de får inte heller den kärlek och närhet som de behöver i en så pass tidig ålder.

Dessa personer är utbildade i vad de gör, tror de har bättre koll på pedagogiken än vad du har, och än mer så när det blir dags för dig att skaffa barn.
Tycker det låter både förmätet och egoistiskt att dels som ungdom (nu vet ju jag iofs inte hur gammal du är) tro sig veta allt om vad barn behöver och inte behöver, men dels också vilja låsa dem till sig på det viset.

Usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Men ifall ekonomin tillåter skulle jag gärna ha privatlärare åt mina barn.

JejeX:

De skulle innebära problem socialt för barnen.


   
SvaraCitera